Hej!

Jag har ett icke-moddat 360 och får felmeddelandet jag skrev som rubrik på tråden ÄVEN om spelskivan är repfri.

Jag kan köra alla mina 360-spel från skivan (icke-installerat) utan något som helst problem och kört igenom Gears Of War 3, Halo: CE (Anniversary) och Halo: Reach utan något som helst problem.
Jag kan köra Arcade-spel spel körandes från hårddisken utan något som helst problem, detta med Dus t: An Elysian Tail (varför är namnet censurerat här?) och Fez.
Jag kan INTE köra Retail-spel som Gears Of War 3 installerat på hårddisken med skivan i utan att få felmeddelandet, Halo Anniversary får jag inte felmeddelandet utan istället låser hela systemet sig.

Meddelandet kommer när det vill och inte vid specifika tillfällen men det sker ganska tidigt, kan inte slutföra något uppdrag innan det sker.

Hårddisken från början vad jag vet är original men Xboxet kunde 60-70% av gångerna inte hitta den så jag tog ut disken och lade undan den, jag googlade runt om hur flasha en hårddisk till att funka med 360n och jag hade turen att ha en WD5000-BEVT liggandes och flasha den till 320GB-varianten. Nu kunde Xboxet hitta den finfint och kunde nu köpa och installera spel jag som ville - och till slut bli av med oväsendet från skivläsaren, tills felmeddelandet störigt nog dök upp och stör mitt spelande. Jag har ingen aning vad det är för fel eller vad jag kan göra åt det.