Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Byta hårddisk xbox360 slim

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12

    Byta hårddisk xbox360 slim

    Har en slim som är chippad och jtaggad men hårddisken på 320GB börjar kännas lite lliten. Så min fråga är vad som är bäst att göra. Köpa en extern hdd och köra via USB porten eller byta ut den interna hdd:n mot en större?
    Och om jag nu skulle köra via en extern hårddisk. Kommer spelen jag lägger in på den synas på rullistan (tillsammans med dom på interna hdd:n) på FSD eller måste man söka reda på spelen via file manager?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Har en slim som är chippad och jtaggad men hårddisken på 320GB börjar kännas lite lliten. Så min fråga är vad som är bäst att göra. Köpa en extern hdd och köra via USB porten eller byta ut den interna hdd:n mot en större?
    Och om jag nu skulle köra via en extern hårddisk. Kommer spelen jag lägger in på den synas på rullistan (tillsammans med dom på interna hdd:n) på FSD eller måste man söka reda på spelen via file manager?
    Personligen skulle jag köra med en extern hårddisk, det är lättare att lägga in nya spel på det viset...

    i FSD kan du lägga till sökvägar där den ska leta efter spelen, så du kan lägga till usb där också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Men rackarns vad bra. Tack så mycket. Vad jag har förstått när man kollat runt lite så är de diskar som passar internt till boxen väldans dyra plus att det verkar bara gå att få max 320GB? Har jag fel eller?
    Betalar mycket hellre halva priset för en 2TB extern.
    Är det någon väntetid att snacka om jämfört med intern hdd? Funkar det med USB3.0 eller går det bara med 2.0?

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Fungerar alla externa diskar? Har kollat på en Verbatim 2TB för 778kr. Blir en massa spel som får rum på den.
    Måste den vara formaterad i FAT32?
    När jag lagt till sökväg till spel både i interna och externa disken ser jag alla spelomslag på samma plats då?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Original hårddiskarna är dyrare än standard hårddisken (som sitter i dom) och ja, max gränsen ligger på 320GB för original i dagsläget.

    För JTAG/RGH kan du ta vilken 2.5" SATA hårddisk som helst som passar i skalet (9.5mm i tjocklek) men du kan likväl modda skalet så att du kan använda en större hårddisk också...

    Jag kör själv med en 2TB Extern hårddisk till min Xbox 360, så det ska inte vara några problem, har inte hört talas om någon som haft problem med specifika hårddiskar heller vad jag kan komma ihåg, ändra kravet är att den är formaterad i FAT32... för att göra det kan du använda programmet GUIFormat

    Yes, allting listas på samma ställe i FSD oavsett vart du söker efter spelen, det kan hända att några spel hamnar i fel kategori om du inte ställer in den på att allt ska hamna i t.ex. Xbox 360 Spel...

    ** Edit: **

    Missade din fråga om USB 3.0/2.0 där... har ingen erfarenhet av att köra USB 3.0 hårddisk direkt mot Xbox 360 maskinen, däremot vet jag att Xk3y inte har speciellt bra stöd för just USB 3.0 hårddiskar... det är bara att testa, det borde funka men inget jag kan garantera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Tack så mycket Swizzy. Alltid snabba och enkla svar

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Jag kör med usb 2.0 samt 3.0 , Båda funkar klockrent , Sen är det säkert som med allt annat , Vissa märken / kablar kanske inte går ihop med maskinen , Men tror inte du behöver oroa dig

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Hmmmm... Formaterade min 500GB externa HDD idag till FAT32 och lade över ett spel för att kolla om det funkade i boxen. Men xboxet kunde inte hitta hdd:n. Måste man formatera disken genom xboxet eller? Sen har jag läst att det bara ska funka med 16GB minne. Hur är det med det egentligen?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Hmmmm... Formaterade min 500GB externa HDD idag till FAT32 och lade över ett spel för att kolla om det funkade i boxen. Men xboxet kunde inte hitta hdd:n. Måste man formatera disken genom xboxet eller? Sen har jag läst att det bara ska funka med 16GB minne. Hur är det med det egentligen?
    Du måste använda FSD eller XEXMenu för att hitta innehållet på hårddisken, annars är det upp till 32GB du kan använda specifikt för konsollen (så kallat USBMU) gränsen var tidigare på 16GB, men efter 16197 finns stöd för upp till 32GB
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Jag använder FSD men kan inte se min externa HDD i file manager.
    Så mina 500GB har jag inte nån användning för då eller? Måste man dela upp den i en massa 32GB partitioner? Låter ju trist...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Jag använder FSD men kan inte se min externa HDD i file manager.
    Så mina 500GB har jag inte nån användning för då eller? Måste man dela upp den i en massa 32GB partitioner? Låter ju trist...
    Det låter skumt, du har formaterat den i FAT32? då ska den hittas... blinkar hårddisken något? (dom flesta har någon form av indikator som brukar blinka när disken arbetar)

    Nej, du behöver inte dela upp den i 32GB partitioner... det är om du vill komma åt hårddisken direkt i original dashboarden som du kan ha MAX 32GB/usb hårddisk eller usb minne...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Aha. ok... Så jag kan använda hela utrymmet på hårddisken alltså i FSD.
    Men måste man formatera den genom xboxet innan man kan lägga över spel på den. Så har jag för mig jag gjorde med usb-minnet.
    Sen om jag ändrar sökvägen till spelen på hdd:n så den syns på fsd rullmenyn...försvinner spelen som jag har på interna box-hårddisken då eller går det att ha olika sökvägar för spelen?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du behöver INTE formatera med Xboxen, det du behöver göra är att se till att USB minnet har FAT32, det kan du göra med GUIFormat (googla på det, typ första länken)

    FSD 2.2 och senare kan du enkelt lägga till flera sökvägar för spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Byta Blue-ray läsaren i PS3 Slim
    By PussyWagon in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-10, 12:11
  2. ftp överföring xbox360 slim 250 gig jtag
    By pepspersson in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-12-15, 18:25
  3. Xbox360 slim 0225
    By radical2005 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 22:39
  4. Byta ut skalet på sin ps2 slim
    By NerO66 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-14, 13:26
  5. Xbox360 Byta CD-spelare
    By Raggster in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 17:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •