Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hur många är det här som har 3k3Y och som kör Online? Funderar att byta.

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17

    Question Hur många är det här som har 3k3Y och som kör Online? Funderar att byta.

    Funderar på att byta från Xbox 360 till PS3 då Live kostar och flesta vännerna har PS3 osv..

    Hur många är det här som har 3k3Y och som kör Online regelbundet?
    Känns det säkert?


    Mvh!
    Biji Kurd o Kurdistan!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Detta undrar jag med.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det lär vara "ganska" säkert, tror inte sony lägger jättemycket krut på att detektera 3k3y. Men risken finns att dom råkar upptäcka något enkelt sätt att detektera modifikationen. Frågan är ju hur bra utvecklaren av 3k3y lyckats förutse alla möjliga anrop och hur noga man varit med att alltid ge "rätt svar" och att det rätta svaret kommer inom "rimlig tid", varken snabbare eller långsammare än vad blurayläsaren med ett originalspel hade svarat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det lär vara "ganska" säkert, tror inte sony lägger jättemycket krut på att detektera 3k3y. Men risken finns att dom råkar upptäcka något enkelt sätt att detektera modifikationen. Frågan är ju hur bra utvecklaren av 3k3y lyckats förutse alla möjliga anrop och hur noga man varit med att alltid ge "rätt svar" och att det rätta svaret kommer inom "rimlig tid", varken snabbare eller långsammare än vad blurayläsaren med ett originalspel hade svarat.
    Om de hittar modifieringen så bannar de konsolen/konto om jag förstår rätt? Vad innebär detta förutom att man inte kommer åt deras servrar? På XBOX360 har jag för mig att vissa funktioner faller bort på enheten som att ex installera spel på interna hårddisken?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Det verkar dessutom som att man alltid behöver få tag i en box som har firmware 3.55 eller tidigare vilket är mer eller mindre omöjligt idag. Det går att nergradera men det krävs en hel del jobb (måste öppna lådan) så det är oftast något man lämnar in för att få gjort.

    3.55 ser ut att gälla både Custom Firmware och 3k3y. Dessutom måste modellbetekningen vara tidigare än CECH-3XXXX.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Det verkar dessutom som att man alltid behöver få tag i en box som har firmware 3.55 eller tidigare vilket är mer eller mindre omöjligt idag. Det går att nergradera men det krävs en hel del jobb (måste öppna lådan) så det är oftast något man lämnar in för att få gjort.

    3.55 ser ut att gälla både Custom Firmware och 3k3y. Dessutom måste modellbetekningen vara tidigare än CECH-3XXXX.
    Japp, det stämmer bra för tillfället iaf, läste för ett tag sedan att 3k3y teamet löst så man kan dumpa keys på alla modellerna av läsare, direkt från läsaren istället för från maskinen i sig, när det kommer ut på marknaden vet jag dessvärre inte
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Tack! Ser riktigt intressant ut! Men jag misstänker att man ska lugna sig lite innan man köper en PS3 och se hur väl detta verkligen fungerar. Firmwaren borde komma denna veckan med lite tur så om par veckor borde man ha en hyffsad koll på hur väl det fungerar.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Tack! Ser riktigt intressant ut! Men jag misstänker att man ska lugna sig lite innan man köper en PS3 och se hur väl detta verkligen fungerar. Firmwaren borde komma denna veckan med lite tur så om par veckor borde man ha en hyffsad koll på hur väl det fungerar.
    Hur ser det ut med det i dagsläget?

Liknande diskussioner

  1. 3k3y HJÄLP TACK
    By nisse in forum Playstation 3
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 10:46
  2. 3k3y SATA släppt?
    By dingus in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-09, 19:12
  3. 3k3y minneskortsavspegling
    By psytroll in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-26, 12:07
  4. Byta 360, offline mot online..
    By danoij in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 21:03
  5. Hur många chipp får ni byta?
    By cccp in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 01:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •