Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: 3k3y HJÄLP TACK

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2013
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    3k3y HJÄLP TACK

    Har psxcares 3k3y men får det inte till att fungera, tror dock det är handhavande från min sida men det gör det inte mindre deprimerande :/

    trodde man bara skulle behöva ladda ner spel lägga dem på en extern hårddisk och börja spel men så lätt verka de inte vara.

    När ja laddar ner spel kommer dom i winrar som ja packat upp och lagt på den externa hdd för att spela men det funka inte den verkar inte känna av den externa hdd överhuvudtaget. Har försökt konventera de uppackade filerna till iso filer med hjälp av poweriso men poweriso vill tydligen bara bränna till skivor av någon anledning :/

    Har sökt i ett par dagar nu på nätet efter en förklaring som är lite mer detaljerad om hur man faktiskt gör för att få det att fungera, men överallt står bara samma info som står på psxcares sida där 3k3y säljs.

    Om det ska vara iso filer hur gör jag och vilket program använder jag?
    ska ps3:an känna av en extern hdd även om där inte är ett spel i rätt format på den?
    hur gör jag en backup på mina nuvarande spel till hdd?

    känner mig riktigt dum men hade varit väldigt tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det måste vara ISO filer ja, du kan läsa mer om hur du konverterar från speldata till ISO på deras officiella forum: http://k3yforums.com/viewforum.php?f...cf33b895d2c416 någonstans där ska det finnas info om hur man gör, hittar det inte just nu... men orkar inte leta jätte noga heller...

    Du bör annars kunna hitta ISO releaser också, eller så kan du göra egna med en 3k3y ripper: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1699&xSec=132
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2013
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hittade inget direktiv för hur jag gör med dom filer jag laddat ner (från piratebay), på http://k3yforums.com laddar dom ned i fil formatet ird och gör om de till iso
    men tack för svar och jag ska leta upp något ställe där jag kan ladda ner iso filer direkt som du skrev om

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nisse Visa Inlägg
    Hittade inget direktiv för hur jag gör med dom filer jag laddat ner (från piratebay), på http://k3yforums.com laddar dom ned i fil formatet ird och gör om de till iso
    men tack för svar och jag ska leta upp något ställe där jag kan ladda ner iso filer direkt som du skrev om
    Japp, du behöver ha ird filerna för att återskapa en ISO med rätt information (det som saknas finns i ird filen) dom ska finnas att få tag på via deras site någonstans, kommer inte ihåg vart... och orkar inte riktigt leta efter det just nu :/

    Det ska vara samma program som du använder för att rippa med (om du har 3k3y ripper hårdvaran och en kompatibel läsare) som du använder även för att återskapa ISO filerna... ett tips är att du laddar hem den och testar dig fram
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2013
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Fått igång allt men de tog jue sin tid ...men för att kunna spela så va jag tvungen att uppdatera systemet och då gick de bara upp till 99% och sen står de typ error och sen börjar den om att uppdatera om och om igen, har förökt komma in i safe mode och allt möjligt men de går inte och den bara försöker uppdatera igen och igen, stannar alltid på 99% ... snälla säg detta är ett vanligt problem och att de går att lösa :/ ... kan man ha mer otur

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nisse Visa Inlägg
    Fått igång allt men de tog jue sin tid ...men för att kunna spela så va jag tvungen att uppdatera systemet och då gick de bara upp till 99% och sen står de typ error och sen börjar den om att uppdatera om och om igen, har förökt komma in i safe mode och allt möjligt men de går inte och den bara försöker uppdatera igen och igen, stannar alltid på 99% ... snälla säg detta är ett vanligt problem och att de går att lösa :/ ... kan man ha mer otur
    körde du uppdateringen från internet eller från usb? det är relativt vanligt att internet uppdateringar misslyckas pga dom inte blir 100% färdiga innan den börjar installera uppdateringen :/ om du får en felkod kan det hjälpa närmare att hitta vad som orsakar felet och lösa det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2013
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    körde de ifrån trådlöst internet, har fått felkod 8002f315 men hittar inte vad det står för, kollade igenom ps3:s hemsida och googlade men de kommer bara fram folk som haft felkoden men inte heller vet vad den står för :/

    en sak jag undrar e om man dockar i nätverkskabeln i ps3:an tar den internet ifrån den direkt då som en dator hade gjort eller den kör på det trådlösa ändå? (inställningarna är till trådlöst)

Liknande diskussioner

  1. 3k3y SATA släppt?
    By dingus in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-09, 19:12
  2. 3k3y minneskortsavspegling
    By psytroll in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-26, 12:07
  3. Trasig laser på PS3 - hur fungerar då 3K3Y?
    By xaler90 in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-22, 14:32
  4. Hjälp tack
    By Ludo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:03
  5. Hjälp tack...
    By McSeb in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 17:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •