Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Emulatorer! var hämta osv...

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12

Emulatorer! var hämta osv...

Finns så mycket att läsa och jag blir alldeles yr. Är ju faktiskt 36 år snart och lite ADHD har man tydligen. Men tv-spel kommer jag spela om det så går att koppla till rullatorn...
    Var hämtar jag emulatorerna? Vill ha till nes, snes, sega master, sega mega, n64.
    Är man tvungen att lägga dom på usb? går det inte att ha dom på interna HDD:n? Dom tar ju inte upp mycket plats.
    Swizzy... hjälp mig!!!!!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Xbins, www.logic-sunrise.com eller www.homebrew-connection.org är några ställen du kan hitta emulatorer på... N64 emulatorn finns bara till Libxenon dvs. måste startas med XeLL-Reloaded från usb...

Vissa emulatorer funkar bara från "intern minne" dvs. hårddisk, inbyggda minnet på moderkortet (för dom som har sådant) eller USBMU (usb minne formaterat av xboxen)
    Last edited by Swizzy; 2013-06-23 at 17:32.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Har tagit hem FCEU vilka verkar vara lite olika nes emulatorer. Lägger jag över hela katalogerna på xboxet eller måste man installera eller göra nån annan procedur?
    Och var lägger jag dom isf på xboxen disk?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Har tagit hem FCEU vilka verkar vara lite olika nes emulatorer. Lägger jag över hela katalogerna på xboxet eller måste man installera eller göra nån annan procedur?
    Och var lägger jag dom isf på xboxen disk?
    Det beror på emulatorn, du får läsa i readme, vissa har en mapp med all data på samma sätt som spelen, andra har en mapp med ett gäng undermappar till en PIRS (XBLA struktur)... dom ligger på olika ställen beroende på vilken emulator det är, vissa ska också ligga i specifika mappar... allt detta ska stå med i readme
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. PSP emulatorer
    By DaniPoo in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 04:54
  2. hämta och installera xbmc..
    By snajgel in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-06-23, 13:10
  3. Hämta spel från nätet och lägga in dem på X-boxen(?)
    By Potatiskungen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 13:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner