Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: ej originalläsare - uppdatera dashboard

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17

    ej originalläsare - uppdatera dashboard

    tänkte jag skulle flasha och uppdatera min kompis xbox360.

    problemet är att han är på den där dashboard som kom precis innan de släppte en dashboard som flasha om läsaren och man kunde då inte uppdatera till nästa version av dashboard om inte "originalläsaren" satt i. så han kan alltså inte uppdatera till senaste dashboard förrän xboxet tror att det är originaläsaren i..

    jag har för mig att jag löste detta på något sätt genom flashning/jungleflasher på mitt xbox360 när jag upptäckte detta, så att jag sedan kunde uppdatera dashboard. och har för mig jag fick flasha om sedan igen efter uppdateringen...

    (hade inte heller tillgång till originalläsaren då stället jag hade köpt mitt xbox på hade bytt ut denna till en läsare som gick att flasha på den tiden, men hade då spoofat den och flyttat över nyckeln)

    har jag fel?

    om jag har rätt, kan någon påminna mig om hur man gör?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du måste skaffa en läsare av samma tillverkare som den som satt i från början, kopiera över nycklarna och sedan uppdatera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    mycket märkligt, kollade nämligen detta igår efter jag skapade inlägget och mycket riktigt så sitter jag här med ett xbox som har senaste dashboard men ej originaläsaren i.
    och flashat med senaste lt+.

    och jag har aldrig haft tillgång till någon annan läsare att sätta i xboxet..

    får vända mig till jungleflasher-gänget på irc och se hur det var jag löste det sist.
    synd att jag har så helsikes dåligt minne så jag inte kommer ihåg hur jag gjorde.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    mycket märkligt, kollade nämligen detta igår efter jag skapade inlägget och mycket riktigt så sitter jag här med ett xbox som har senaste dashboard men ej originaläsaren i.
    och flashat med senaste lt+.

    och jag har aldrig haft tillgång till någon annan läsare att sätta i xboxet..

    får vända mig till jungleflasher-gänget på irc och se hur det var jag löste det sist.
    synd att jag har så helsikes dåligt minne så jag inte kommer ihåg hur jag gjorde.
    Det måste inte vara "original" läsaren, men du måste ha rätt modell av läsare... man kan köra BenQ/Liteon på maskiner som ska ha det ena eller det andra, men du kan inte köra Samsung eller Hitachi på en maskin som ska ha Liteon eller BenQ med LT+ 3.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok, men är det möjligt att sätta i en läsare som det ska vara för att uppdatera dashboard, och sedan sätta i en "felaktig" läsare och flasha/spoofa efter man uppdaterat sin dashboard till nyaste versionen?
    eller måste det alltid vara originalläsare även efter uppdateringen av dashboard i nuförtiden?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    ok, men är det möjligt att sätta i en läsare som det ska vara för att uppdatera dashboard, och sedan sätta i en "felaktig" läsare och flasha/spoofa efter man uppdaterat sin dashboard till nyaste versionen?
    eller måste det alltid vara originalläsare även efter uppdateringen av dashboard i nuförtiden?
    Läs om vad jag skrev senast... du kan INTE köra med Samsung eller Hitachi efter 13146 uppdateringen om du ska ha en Liteon eller Benq i från början...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Läs om vad jag skrev senast... du kan INTE köra med Samsung eller Hitachi efter 13146 uppdateringen om du ska ha en Liteon eller Benq i från början...
    Fast kan man inte det? Har för mig att nån jag känner gjorde så.
    Last edited by lina; 2013-07-24 at 09:23.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lina Visa Inlägg
    Fast kan man inte det? Har för mig att nån jag känner gjorde så.
    Det är mycket möjligt att du kan köra en Hitachi eller Samsung som inte har någon spoof på sig på 13146+ men då funkar bara dom gamla spelen (dashboarden tror att läsaren har stöd för funktioner som den inte har som används med nyare spel, detta gör att spelet helt enkelt inte funkar... det är inte spelen i sig som gör det utan det är innehållet på själva skivan som säger att dashboarden ska kolla olika extra grejer som inte fanns med när dom släppt Hitachi/Samsung läsarna som inte heller fått någon uppdatering av mjukvaran på läsaren)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. uppdatera dashboard
    By mupe in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2012-12-08, 16:01
  2. Uppdatera Dashboard
    By FreddeFM in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 09:13
  3. uppdatera dashboard? LT+
    By mikaelbg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 22:03
  4. Uppdatera dashboard på jtagmaskin
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 13:19
  5. uppdatera dashboard
    By arneanka in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-26, 23:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •