Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Dilemma

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2013
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Dilemma

    Köpte ett begagnat ps3 för att få en modell som gick att chippa sen fick jag den chippad och allt bra så långt sen när jag skulle uppdatera så funkar inget, fick felkod som ingen verka veta vad det stod för och den loopade hela tiden (så fort man startade den försökte den uppdatera på nytt och stannade på 99%, drygt) sen har jag försökt med att gå in i safe mode, byta hårddisk men den bara säger att den inte känner av hårddisken i safe mode och nu när jag startar den normalt så e den igång i ca 1min utan att nått händer sen stänger den av sig sj ... jag vill verkligen få det att fungera och funderar på att skicka in den till er på psxcare och förstår att serviceavgift tillkommer och så men låter de som ngt ni fixat innan lr de är lite kört för mitt ps3? är det lönt att utifrån den lilla info som jag kunnat ge att skicka mitt krånglande ps3 till er? tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kan inte säga så mycket innan vi fått känna på den lite själva. Teknikern som är bäst på ps3 har semester ett par veckor till så jag kan inte säga så mycket mer om vi känner igen problemet eller ej.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av nisse Visa Inlägg
    Köpte ett begagnat ps3 för att få en modell som gick att chippa sen fick jag den chippad och allt bra så långt sen när jag skulle uppdatera så funkar inget
    Vad skulle du uppdatera till? Vad hade du innan? Loopar kan bero på att nån kabel lossnat inne i ps3an, vanligast är den platta bluraykabeln. Eller tex wifi antennen, en uppdatering kollar igenom att all hårdvara funkar som den ska så om nåt krånglar kan den inte slutföra uppdateringen.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2013
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    oki då skickar jag nog den nästa vecka och skriver en lapp om problemet så kan ni kolla på den när ni får tid och killen som kan e tebax, är jue inte mer än ett bokstöd för tillfället :P

    3.55 till den senaste uppdateringen antar jag ... tack för infon jonnyjaeger men eftersom inget händer nu när jag startar den så vet jag inte om jag vågar öppna och pilla med den :P

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nisse Visa Inlägg
    oki då skickar jag nog den nästa vecka och skriver en lapp om problemet så kan ni kolla på den när ni får tid och killen som kan e tebax, är jue inte mer än ett bokstöd för tillfället :P

    3.55 till den senaste uppdateringen antar jag ... tack för infon jonnyjaeger men eftersom inget händer nu när jag startar den så vet jag inte om jag vågar öppna och pilla med den :P
    4.45 eller 4.46? (chansar på 4.45 då 4.46 släpptes här om dagen bara)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    4.45 eller 4.46? (chansar på 4.45 då 4.46 släpptes här om dagen bara)
    Exakt, 4.45 har ju fått ett antal ps3 att sluta starta. Kan du installera 4.46 från serviceläget så tror jag problemet löser sig självt utan att du behöver skicka hit den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Den största frågan är väl varför i h3lvete någon skulle uppdatera från en 3.55 CFW till officiell senaste firmware och förlora sin CFW???

Liknande diskussioner

  1. PSP Dilemma/problem
    By raccoon85 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 20:54
  2. Ett litet skärm dilemma...
    By drake_427 in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •