Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Nyhämtad CFW 4.41 problem direkt ! Behöver hjälp !

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Nyhämtad CFW 4.41 problem direkt ! Behöver hjälp !

    Tjena psxcare !! Jag fick tillbaka min PS3 cfw rogero 4.41 från er idag och jag skulle börja med att installera Blackbox FTP 1.2 versionen men stötte på ett felmeddelande "80029564" försökte googla problemet men finner endast svar ang PSN problem och hur man kan fixa problemet genom att fortsätta ladda ner via PSN.

    Bland annat installationen av cfw rogero 4.41 så bytte ni hårddisk på konsolen. Jag är verkligen inte en sur kund eftersom jag fick ett himla bra bemötande av personalen på Psxcare. Bara surt att det inte ska funka efter man har sett fram emot att börja spela ps3 igen.

    Snälla behöver hjälp !

    EDIT

    Ett par grejer jag kanske bör nämna är också att tidigare program som Comgenie Filemananger och Gaia Manager bland annat de emulator programen som jag tidigare hade får ett felmeddelande "80010017"

    Något som är väldigt underligt också är att den totala utrymmet på hårddisken är 809 gb / 931 gb .

    Konstigt eftersom min tidigare PS3 hade jag endast 40gb hårddisk och hade fortfarande lite minne kvar.
    Last edited by Nostalgyz; 2013-06-29 at 18:17.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Du måste ladda ner nyare versioner av blackbox och comgenie. Dom du har är förmodligen signade med 3.55 nycklar, nu finns det versioner signade med 4.21+ och det är dessa du behöver eftersom dom gamla nycklarna inte funkar på din nya firmware. Likadant är det med emulatorerna.
    Gaia stöds inte längre så det är lika bra att du installerar multiman istället, som då har inbyggd ftp och filemanager så du slipper både comgenie och blackbox om du inu inte vill ha just dom av nån anledning.

    Angående hårddisken är det fullt normalt, ps3an tar automatiskt upp en viss % av den för installation. Så ju större hdd du har, desto mer tar ps3an upp.
    Har du en 40gb så får du kanske 32gb kvar, 500gb får man kanske 450 osv.

    Senaste multiman :http://store.brewology.com/ahomebrew.php?brewid=24
    Hämta hem CEX versionen.

    Visst ja, varsågod.
    Last edited by jonnyjaeger; 2013-06-29 at 22:38.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ja hejsan , tack för svaret jonny ! Jag hade nämligen försökt med två olika hämtningar på blackbox. Hittade också en länk till store.brewology för att hämta blackbox som jag sedan testade hämta och då fungerade. Allt funkar felfritt nu ! Tack så hemskt mycket, en väldigt glad och nöjd kund.

Liknande diskussioner

  1. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:09
  2. Skriva ut cd covers direkt på skivan (problem + svar)
    By Loki in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 36
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 21:48
  3. Konstigt problem...behöver hjälp
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 09:21
  4. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 21:46
  5. behöver hjälp
    By LarsioN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-02, 09:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •