Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 34 av 34

Diskussion: RGH problem

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    15
    de verkar finnas hopp ändå. lyckades få igång den nu, tog bort aud_clamp och löde tillbaka 1-2 och QSBn till resistorn.
    0volt lr vad man nu säger om de. och använder dip 4,7,8.
    då startar xboxet efter 3-10 cyklar. men ibland så börjar röda lampor lysa.. har sett att 1,2,4 och 2,3. är det bara att börja mixtra på med dips lr vad tror du?
    de går då inte att läsa ut felkoder iaf. men kan helt klart leva med de problemet.

nästa fråga finns det någon möjlighet att bygga en orginal nand så man kan prova spela live. lr är det som kört?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av arcticjocke Visa Inlägg
    de verkar finnas hopp ändå. lyckades få igång den nu, tog bort aud_clamp och löde tillbaka 1-2 och QSBn till resistorn.
    0volt lr vad man nu säger om de. och använder dip 4,7,8.
    då startar xboxet efter 3-10 cyklar. men ibland så börjar röda lampor lysa.. har sett att 1,2,4 och 2,3. är det bara att börja mixtra på med dips lr vad tror du?
    de går då inte att läsa ut felkoder iaf. men kan helt klart leva med de problemet.

nästa fråga finns det någon möjlighet att bygga en orginal nand så man kan prova spela live. lr är det som kört?
    Att köra online gör du med den dump du gjorde från början, du ska absolut INTE bygga en ny retail, dessa brukar sällan vara live säkra... att sedan gå online sker helt på egen risk...

när du har röda leds lysande på boxen betyder det att maskinen överhettar... när det är 3st betyder det att någonting med hårdvaran/mjukvaran är fel, det kan vara en lödning som är felaktig eller kortsluter ngnting, alternativt att mjukvaran har något fel, allt beroende på vad man får för felkod mer specifikt... (olika felkoder kan betyda olika saker mellan dom olika hacken samt original)

Om du menar att du ställde om switchen mellan 0 / 330 - 470 / Off till 0 är det 0 ohm (inget motstånd)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    15
    jag har ju inte kvar orginalet på 16203, är ju bara 15574, kan man köra med den lr?
    jo ja vet att de sker på egen risk men ska nog prova ändå..

nej den står kvar på 470ohm. är den dära man ändrar till 1.2v/1.8v, den är öppen nu.. hade provat alla dom hära inställningarna först så måste ha varit att jag drog en ny post_out1 kabel.

nu när jag startade den då lös 1.2.3 gröna lampor. så den verkar ha ett eget liv.. men upplever att den den ta längre tid än 5 cyklar då lyser de en massa lampor. när den startar på 2-4 cyklar då funkar allt som vanligt.

den verkar inte vilja starta med nätverkskabeln i heller.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    när du kör med Argon kan RF-modulen visa alla möjliga olika grejer men ändå funka, t.ex. flera gröna som "fastnar" det är därför man helst kör med Aud_clamp, sen kan man också få E79 oftare med argon (rf-modul punkten, den som sitter vid motståndet där)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner