Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Rogero 4.46, finns de eller är det någon bluff?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Rogero 4.46, finns de eller är det någon bluff?

    Hej

    Sökt överallt efter Rogero 4.46, men alla filer man hämtar vill ha ett lösenord och de är överlag massa fjanterier för att kunna öppna filen.

    Finns de någon här som har testat och fått de att fungera? Känns som detta är det enda rätta forumet som man kan fråga

    Ha en toppen kväll

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.tortuga-cove.com/ <--- om du hittar en 4.46 "Rogero" på den här siten postat av just Rogero är den äkta, allt annat är med största sannolikhet fake
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Så trisst att rogero verkar lägga ner... Undra vem som ska hjäpa oss med underhållningen nu. Hoppas de crackar skiten ur de nya konsollerna. Tack för snabb respons

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://www.tortuga-cove.com/ <--- om du hittar en 4.46 "Rogero" på den här siten postat av just Rogero är den äkta, allt annat är med största sannolikhet fake
    Nu finns 4.46 där
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Har levt under en sten ett tag.

    Vad gör man om man sitter med en 3.55 CFW?
    Kör man på Rogeros 4.46, eller vad rekommenderas?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av whad Visa Inlägg
    Har levt under en sten ett tag.

    Vad gör man om man sitter med en 3.55 CFW?
    Kör man på Rogeros 4.46, eller vad rekommenderas?
    CFW 4.40 eller senare, och om du som mig hellre litar på välkända personer/CFW's så kör du med Rogero's CFW
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Jag uppgraderade från CFW 3.55 till Rogero 4.46 1.00 utan problem.

  8. #8
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Gå tillbaka till OFW först är bara onödigt?
    Bara Rogeros nya och en ny Multiman som behövs för att komma på banan igen då?
    Då har man att leka med ikväll isåfall.

  10. #10
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    De säger att det är bra att backa till 3.55
    Jag gjorde det de första 10-15 gångerna, efter det blundar jag och trycker ok bara :-P men det har ju funkat lika bra det..

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    De säger att det är bra att backa till 3.55
    Jag gjorde det de första 10-15 gångerna, efter det blundar jag och trycker ok bara :-P men det har ju funkat lika bra det..
    Det beror lite på vilken CFW man går från samt vilken man installerar... men vill man vara på den säkra sidan backar man till 3.55 OFW och kör därifrån (OFW -> CFW är relativt risk fritt om man inte tar någon CFW som har problem med just den modellen av maskin du har t.ex eller att CFW'n är korrupt av ngn anledning)

    en CFW kan t.ex. ha filer som är patchade men som inte byts ut när man går uppåt till ny CFW som då i sin tur ställer till med problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Tjena ville kolla här först för att få svar så man gör rätt igen är på 4.40 Rogero och måste gå till 4.46 för ett asbra spel som heter Dragons.Crown.PS3-PROTON kom igår och det stog 4.41 när jag starta multiman annars hade jag inte orkat update.



    Hur blir det nu ska jag bara lägga in 3.55 OFW direkt när jag är på 4.40 Rogero eller ska man lägga in 4.40 OFW först det kan väl inte stämma ?


    Rogero 4.40 Till 3.55 OFW sen till Rogero 4.46 v1.01 Igen är väl korrekt va ?



    Också vill veta bara så filerna stämmer:


    3.55-ofw.rar ( Tar 170 MB från http://xeupd.com/.temp/3.55-ofw.rar )


    4.46 V.1.01 RB446DKIPF.PUP ( tar 194 MB från http://tortuga-cove.com/forums/viewt...p?f=127&t=4705 Första Link längst upp med mest Clicked funkade inte valde mirror 1 och namnet RB446DKIPF.PUP lät lite konstigt bara 4.40 hette inte så skumt eller därför jag blev orolig ? )





    Och vart kan man Ladda hem Multiman 4.46 Safe, Länken på Tortuga Cove Jävlas med MIG ??? ( Base --> multiMAN ver 04.46.01 BASE CEX (20130707).pkg (40.7MB) ( Clicked 8793 times ) )

    Det står The file you requested has limited access: Publisher only.





    Vill gärna ha detta bekräftat så man vet vad som stämmer så jag kan lira kungspelet idag så man inte får en trasig PS3a
    Last edited by Boz666; 2013-08-03 at 18:46.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Skippa 3.55 delen, du måste ha en special PUP för 3.55 downgrade för att gå från 4.40 CFW till 3.55...

    Jo, det där stämmer... sålänge som det är Tortuga cove som länkar samt inlägget är skrivet av Rogero är det rätt fil

    du hittar multiman här: http://www.ps3scenefiles.com/files/f...x-dex-stealth/
    Last edited by Swizzy; 2013-08-03 at 20:02.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Skippa 3.55 delen, du måste ha en special PUP för 3.55 downgrade för att gå från 4.40 CFW till 3.55...

    Jo, det där stämmer... sålänge som det är Tortuga cove som länkar samt inlägget är skrivet av Rogero är det rätt fil

    du hittar multiman här: http://www.ps3scenefiles.com/files/f...x-dex-stealth/
    VA menar du menar du jag ska gå direkt från Rogero 4.40 CFW till Rogero 4.46 CFW v 1.01 direkt utan att backa till OFW 3.55 som jag var på förut blir det inga komplikationer då ?



    Drygt måste göra konto där på Ps3scenefiles för o ladda ?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Med rogero's 4.xx CFW's ska det inte vara några komplikationer med att uppdatera direkt från den firmware du ligger på (dvs. om du har en äldre rogero 4.xx CFw...)

    Du kan annars ladda hem Multiman här: http://store.brewology.com/ahomebrew.php?brewid=24
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    swizzy är det du som är involverad i flashen med rogero??
    Hur funkar den? Gör man den på pc´n eller i ps3?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av snucke88 Visa Inlägg
    swizzy är det du som är involverad i flashen med rogero??
    Hur funkar den? Gör man den på pc´n eller i ps3?
    Jao, det är jag som gjort PS3 Dump Checker som sedan Rogero gjorde ett paket med (PS3 Flash Tool)

    Du dumpar din NAND/NOR med hårdvaran för detta (E3 NOR Flasher, Progskeet, NORWay, NANDWay eller motsvarande...) därefter verifierar du dumpen med mitt program (den gör inte en 100%:ig check, men är en bra start... finns inget program som garanterar till 100% att allt är OK...) När du verifierat att dumpen är OK kan du gå vidare och patcha din dump sedan skriva tillbaka...

    Det finns guider för hur du gör detta, det är inte speciellt lätt även om du har program som gör delar av det hela lätt, om något i dumpen inte stämmer och inget program hittat det kan du kanske inte fixa maskinen beroende på vart felet ligger...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    ok cool. ja det var väl lite för avancerat för mig : ) har svårt att fatta det här med patchar mm. men jag ska googla på lite...

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    Jag har CFW 3,55 Keown (eller nåt liknande) och har tagit ned Rogero 4.46-
    Då kan jag uppdatera till den?
    Uppdatera Multiman och sen köra de spel jag haft tidigare och kört?
    Eller behöver jag ladda hem rätt Eboot fil och massa sånt till varje spel? eller sköter den nya Multiman det?

    Om spelet vill göra en uppdatering skall man då göra det?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av snucke88 Visa Inlägg
    Jag har CFW 3,55 Keown (eller nåt liknande) och har tagit ned Rogero 4.46-
    Då kan jag uppdatera till den?
    Uppdatera Multiman och sen köra de spel jag haft tidigare och kört?
    Eller behöver jag ladda hem rätt Eboot fil och massa sånt till varje spel? eller sköter den nya Multiman det?

    Om spelet vill göra en uppdatering skall man då göra det?
    Du bör återställa till 3.55 OFW först, du hittar den här: http://xeupd.com/.downloads/3.55-ofw.rar när du väl gjort det kan du installera CFW'n som en vanlig update och uppdatera multiman...

    Spel du har patchat kanske inte kommer funka as-is, du kanske måste återställa dom... men spel som inte är modifierade på något vis ska funka precis som vanligt...

    Du ska ALDRIG uppdatera från spel, om det står t.ex. "1.1" eller dyligt som versions nummer kan det t.ex. vara en spel uppdatering, dessa kan vara av värde att installera, men var noga med att läsa vad det står på skärmen, du får INTE uppdatera system mjukvaran eftersom det gör att den skriver över din CFW... (och i värsta fall kan det även orsaka en brick, dvs. en maskin som inte längre startar)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    Ok, supertack swizzy!

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    Får blackscreen när jag försöker starta upp call of duty ghost mfl... Vad gör jag för fel?

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-28, 09:09
  2. Finns det någon som utför downgrades?
    By jonnyjaeger in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-28, 11:20
  3. Finns det någon räddning??? (Felkod 13)
    By Toao_joey in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 12:07
  4. XBMP, finns det någon ny version?
    By kotten33 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-21, 14:23
  5. Finns det någon usb adapter?
    By steiner in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 17:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •