Halloj!
Nu är det på det viset att jag behöver hjälp att hitta en lösning för min kära mor (!).
Min mor har alltid uppmuntrat mitt tv-spelande, ända sen jag var liten, och hon spelar själv emellanåt när tid ges. Vi har alltid haft nintendo-konsoler hemma, och hon tycker i synnerhet om Zelda-spel. Grejen är den att min mamma inte kan engelska, och efter många års enträget försök av mig och mina bröder måste vi nog inse att hon aldrig kommer lära sig språket. Det gör att hon gått miste om de flesta spel då hon hela tiden är i behov av att man översätter texterna.
Nu är det så att vi ursprungligen är från ett spansktalande land och hon har således spanska som modersmål. I andra regioner (typ ntsc regioner) så finns textalternativet 'Spanska' (tror jag), men vi har aldrig kunnat spela dom spelen här i sverige hittills. Hon fyller jämt om några månader och jag vill hitta en lösning så att hon kan spela sina älskade Zelda-spel själv.
Jag behöver således er hjälp för att hitta den bästa lösningen! Har försökt läsa runt lite om chippade wii-konsoler men jag är inte helt med på vad som är bästa alternativet. Vad är bästa tillvägagångssättet ifall jag vill kunna köpa/modda en wii-konsol för att kunna spela spel från en annan region? Vilka alternativ finns? Fördelar/nackdelar?
Kraven är att det ska vara så säkert som möjligt, alltså minimal chans att hon på egen hand kan trycka på 'fel' knapp och installera något galet. Jag har heller inga krav på att spelen ska gå att ladda ner utan det funkar helt okej att importera spelen om det är ett alternativ som krånglar minst. Wii:t behöver heller inte användas till något annat, vi har flera wii-konsoler hemma som vi kan jockla med om vi själva vill. Priset är heller inget stort problem.
En morsa som i tjugo års tid aktivt uppmuntrat oss att spela så är värd det bästa
Tacksam för alla tips och råd!
Bookmarks