Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Fråga om 360 med Lite-On med iXtreme 1.6

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16

    Fråga om 360 med Lite-On med iXtreme 1.6

    Hejsan, har inte hängt här på ett tag, och kommer inte ihåg någonting om flashning och liknande. Nu när GTA V närmar sig känner jag såklart för att damma av min gamla xbox, men jag har lite funderingar.

    Har en 360 med Lite-On läsare med iXtreme 1.6, och denna har jag spelat en hel del spel patchade med xdvdmulleter, eller vad det nu hette. Aldrig kopplat upp den till Live. Jag undrar om det kommer hända något dåligt om jag nu ett par år senare sätter i ett helt nytt originalspel i xboxen. Kommer ett sådant spel ens fungera? Kan hårddisken låsas? Kommer jag kanske inte kunna spela mina gamla brända och patchade spel längre? Eller något annat roligt?

    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Hejsan, har inte hängt här på ett tag, och kommer inte ihåg någonting om flashning och liknande. Nu när GTA V närmar sig känner jag såklart för att damma av min gamla xbox, men jag har lite funderingar.

    Har en 360 med Lite-On läsare med iXtreme 1.6, och denna har jag spelat en hel del spel patchade med xdvdmulleter, eller vad det nu hette. Aldrig kopplat upp den till Live. Jag undrar om det kommer hända något dåligt om jag nu ett par år senare sätter i ett helt nytt originalspel i xboxen. Kommer ett sådant spel ens fungera? Kan hårddisken låsas? Kommer jag kanske inte kunna spela mina gamla brända och patchade spel längre? Eller något annat roligt?

    Mvh
    Det som kommer hända är att du blir av med flashningen, för att köra nya spel måste du ha LT+ 1.9 eller senare (om du ska köra original skivor, annars LT+ 3.0 eller senare för att köra backuper också)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Ok, tack. Då är det väl lugnt, jag lär inte spela något av mina gamla brända spel (eller nya för den delen) igen, så jag vill bara vara säker på att ett köpt GTA V original fungerar att installera på hårddisken och spela utan krångel sedan. Känner att jag är färdig med 360'n och kan lägga den på hyllan efter det.
    Last edited by AshTray; 2013-07-10 at 07:57.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...598#post256598 för att säkerställa att allting går OK så bör du nog köra uppdateringen redan nu, och gärna från USB
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Ok, tackar. Bara så jag fattat rätt: Om jag uppdaterar till senaste dashboard versionen via USB kommer jag inte kunna spela några backuper överhuvudtaget, men jag kan fortfarande spela originalspel (tänkte köpa GTA V) framöver på den utan krångel?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Ok, tackar. Bara så jag fattat rätt: Om jag uppdaterar till senaste dashboard versionen via USB kommer jag inte kunna spela några backuper överhuvudtaget, men jag kan fortfarande spela originalspel (tänkte köpa GTA V) framöver på den utan krångel?
    Om du har en flash version äldre än LT+ 1.9 kommer du inte längre kunna köra backup i huvudtaget, men bör kunna köra original spel sålänge som läsaren håller...
    Om du har en flash version nyare än LT+ 1.9 kommer du kunna köra både backuper och original spel...
    Om du har en läsare annan än den som satt i från början (annan modell) måste man byta tillbaka till originalet för att det ska funka att uppdatera boxen om du har en firmware äldre än LT+ 1.9
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Super, så länge GTA V funkar är jag nöjd. Tack så mycket för hjälpen!

Liknande diskussioner

  1. ixtreme Lite Touch v1.1 är nu här
    By konya in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 22:50
  2. ixtreme Lite Touch
    By konya in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 114
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 23:23
  3. Fråga: Ixtreme Multi-x
    By haffa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 13:52
  4. Lite frågor innan flashning, iXtreme
    By brownstone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 23:49
  5. En fråga ang iXtreme 1.2
    By JayC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 12:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •