Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Spela och koppla upp sig..

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Question Spela och koppla upp sig..

    Har haft xk3yn sen den kom ut och är perfekt..!
    lirade mycket online förut med den men så skickade microsoft ut någon kod-bytare för att kontrollera om det var äkta eller nerladdade spel, detta var för några månader sedan..

    vad betyder detta om man fick dessa koder utbytta och vill nu koppla upp sig igen? jag slutade vara online och har sen dess inte kopplat upp mig alls..
    OM min konsol är flaggad, vad händer om den blir nerstängd? Tar de och låser möjligheten för att koppla upp sig eller låser de hela hårddisken så xboxet blir obrukbart (läste någonstans om detta)?
    OM jag lirat spel som inte varit 100% stealthade, kommer MS hitta dessa på min hårddisk/gamertag eller kan man radera bort detta så det blir som jag aldrig spelat dessa spel?

    varför jag undrar är såklart för att jag vill koppla upp mig igen... och vill veta vilken skada det kan ge..

    //Steffe

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad är det för "kod-bytare" du pratar om? det ända jag känner till är att dom flashade om läsare i slutet av 2011 (och frammåt) men det ska inte påverka xk3y vad jag minns... efter det har det kommit nya versioner av dae.bin filen i nanden, vilket resulterat i att man istället för att hårdkoda alla svaren numera räknar ut dom (så som original firmwaren gör)

    Det du bör göra är att se till att du har senaste xk3y uppdateringen och uppdaterar dashboarden till senaste tillgängliga från USB istället för från skiva... när du väl har gjort det ska det inte vara någon fara att gå online, även om du spelat spel som inte är 100% stealthade... det är jätte länge sedan jag hört något om någon som blev bannad... det var där vid Halo 4 releasen, troligen mestadels för att folk spelade det långt innan det släpptes i butik, det är inte mer än logiskt att folk piratat det spelet om dom spelar det innan det äns finns i handeln

    Skulle det vara så att du blir bannad kommer du helt enkelt inte åt Xbox LIVE, det som hände annars förut var att dom också låste profiler till xboxen som blev bannad (allt du körde på den blev låst till den maskinen, skivor exkluderade såklart ) man tog även bort möjligheten att installera spel till hårddisken från skiva (inget du behöver bry dig om)
    Last edited by Swizzy; 2013-07-15 at 07:50.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    men då ska jag testa blev lite nojig där ett tag
    tack ännu en gång swizzy för din hjälp! fått hjälp av dig fler gånger än jag vågar erkänna

Liknande diskussioner

  1. koppla 360 till pc!?
    By chappell in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 17:09
  2. Koppla in i TV
    By zedlebak in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 21:00
  3. Koppla in HD
    By Merlin.swe in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 20:04
  4. Hur ska man koppla i hd i ps2?
    By JockeH in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 11:53
  5. Koppla in stereo
    By Ironlad in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 14:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •