Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem med att bränna till PS1

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Problem med att bränna till PS1

    Gokväll
    Jag har lite problem med min ps1, den har varit trasig i 11 år så jag köpte en ny laserplatta på psxcare.com och bytte ut den, jag har en gammal backup på final fantasy 1 samt en på spyro som jag spelade, det fungerade fint förutom att när jag spelade spyro så kom det en konstigt ljud ifrån maskinen det låter ungefär som en elmotor som tar i någonstans eller inte riktigt orkar.
    Nu ikväll har jag provat bränna breath of fire 3 samt chrono cross, när jag provade BoF så kom det bara till "playstation skärmen" när jag provade chrono så kom det förbi den fast inge längre, men även med dessa spel så blir det samma ljud där det låter som att en elmotor inte riktigt orkar eller tar i på nått ställe, jag har provat att bränna på både tdk och verbarim cd-r skivor i både låg hastighet och max i Imgburn, är det själva spelen det är fel på eller är det jag som har bränt fel?

    Spelen är tankade ifrån TPB ifall det har någon betydelse
    Tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla så skivorna snurrar fritt, det är lätt att trycka ner laserplattan lite för mycket när man byter.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ska genast kolla det, tack för tipset

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Fixat! plockade bort skalet och satte en skruvmejsel så att maskinen trodde att locket var på, såg då att den extrasladden som jag var tvungen att sätta dit hade kommit i kläm så att den ryckte i hela laserplattan, efter lite trix så fick jag den att ligga still, provade FF7 och se på fan det funkade
    Tack för hjälpen och för bra service! ska rekommendera er när vänner å bekanta får problem

Liknande diskussioner

  1. Har problem med bränna spel
    By Arashi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 23:21
  2. Bränna till cd, Hur??
    By mormor33 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 17:43
  3. Problem med att bränna Spel
    By jockenyman in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 15:26
  4. Bränna iso fil till dvd
    By Pierre in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-15, 15:57
  5. Problem att bränna
    By Kwirk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-28, 06:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •