Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Stealth, PSX och skivor

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17

    Stealth, PSX och skivor

    Jag drog igång tråden om brännarprogram till PSX här igår och försökte med en hel massa varianter. Till slut tröttnade jag och gav mig på en ochippad konsoll och petade i ett Stealthchip från er. Men jag står fortfarande inför samma problem! Den läser in en gammal backup men de jag bränner fixar den inte!! Det enda jag nu inte testat är att bränna på Verbatim som rekommenderades i tidigare tråden. Det som dock irriterar mig med detta är att den gamla backupen faktiskt är bränd på TDK, som jag misslyckats med. Jag undrar i fall kraven på låga skrivhastigheter som var mer aktuellt förr gjorde att fler märken tolererades?? Är det viktigare att ha "rätt" sorts skivor idag pga att skrivarhastigheten kan vara högre?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä, dagens skivor och brännare är anpassade för höga brännhastigheter, skulle inte alls bli bra att bränna dom sakta.

    Uppdatera firmware i din brännare eller byt brännare.

    Och sluta använda TDK, riktig berg-o-dalbanekvalitet på TDK, BASF, MAXELL m.fl gamla kassettbandsvarumärken...dom säljer på sina gamla kända namn, jag misstänker att dom tillverkar sina skivor i den fabrik dom får bäst deal för dagen...

    Verbatim brukar alltid vara ett säkert kort. Deras varumärke har alltid gått ut på att erbjuda mycket hög och jämn kvalitet. Redan på 80-talet var det Verbatim floppydiscar som gällde för de VIKTIGA backuperna, medan SKC användes till spelkopiorna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    Tack!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Crosspostning ( http://forum.psxcare.com/support/sho...C3%A4nner-i-1x )
    Vänligen sluta skriva mer i denna tråd o fortsätt i länken ovan!!!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Stealth Patch
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 17:41
  2. Stealth patch
    By fjeddy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 11:52
  3. Stealth patchning!
    By chappell in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 11:09
  4. Ss, Pfi, Dmi, Stealth
    By Tomainen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 18:45
  5. Stealth-patcha
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 19:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •