Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: PS2 V5 Med monterat Messiah *Problem* Hansi hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Angry PS2 V5 Med monterat Messiah *Problem* Hansi hjälp

    Har en PS2:a Version 5 med monterat Messiah
    Maskinen startade upp första gången utan problem,sedan när jag bytte skiva och skulle starta vart det enbart SVART bild va faan
    provade flertalet gånger med samma tråkiga resultat.
    Öppnade då upp konsollen och kollade efter lödspill m.m allt var i sin Ordning plockade då ihop maskinen och provade igen startade hmmm bytte skiva och tro på fan Svart bild igen,bytte alla kablar och dubbel kollade igen,vart trött på *Skiten* lödde ur Messiah chippet och tro på F*N samma fenomen totalt svart skärm.
    Någon på detta forum som vet va som kan ha gått snett??? några tips kanske all hjälp emottages med vart hjärta :-)

    /Mvh:Erik

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Post

    Jag hade också problem med bara svart skärm med min V3 och det visade sig vara kortslutning mellan två ben på Controller-kretsen. Bara liiiiiiiite för mycket lödtenn och det var kört. När jag lödade loss alla 8 anslutningarna funkade den som vanligt så jag fick sätta dit de eländiga anslutningarna igen med ytterst nogrannhet och efter det funkade det galant.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Post

    Jag har en V3 och får också bara svart skärm med Backup spel (PS1 och PS2), Original spel fungerar fint.

    Jag har kollat alla lödningar och de ser ok ut.

    Jag har även provat att byta ut messiah chippet mot ett annat messiah chip, men fortfarande samma fel.

    Jag har mätit anslutningarna som sitter på controller-kretsen med en multimeter, dock är jag inte helt säker på att man kan mäta på detta sätt.

    Jag har mätit på detta sätt.
    - Satt dit alla kablarna på controller-kretsen, inte lött fast dem på messiah chippet.
    - På multimetern mäter jag med Ohm.
    - De anslutningar som sitter bredvid varann mäter jag i ändarna som sak sitta på messiah chippet.
    - Det står 1 från början på multimetern
    - Blir det 0 så har de kontakt med varann
    - Blir det nån annan siffra så har de inte kontakt.

    Kan man mäta om anslutningarna är ok på detta sätt?

    Kan det vara så att det nästan är kontakt, eller är det kontakt eller inte kontakt som gäller?

    Jag har märkt att siffrorna som man får när man mäter kan variera, bättre lödning=högre siffror, stämmer detta?

Liknande diskussioner

  1. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 22:37
  2. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  3. Säljes: PS2 med Messiah
    By Dajje in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 08:43
  4. Messiah med PS2 orginal/backup
    By Cozmic Lumination in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-07-13, 19:43
  5. PS2 + Messiah +hjälp
    By erra100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-03, 21:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •