Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Gammal flash utan att ha varit online, bannad?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18

    Gammal flash utan att ha varit online, bannad?

    Hej!

    Jag har fått en gammal 360 phat (hitachi) av en vän som hade flashat den för många år sedan. Han har aldrig varit online med den och det jag undrar är om det finns någon som helst möjlighet att den inte har blivit bannad från xbox live? Kan jag ta reda på detta på något sätt? Tänkte flasha till stock och testa men måste köpa in X360 USB PRO V2 och funderar på om det ens är värt ett försök?

    Edit: Förresten måste man flasha via jungleflasher till stock, kan man bara inte installera senaste dashboard via usb?
    Last edited by Bungalow; 2013-08-17 at 11:32.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har den inte varit ansluten till live ska den inte ha blivit bannad, men många glömmer bort att dom har kopplat upp den

    Flasha till stock och testa koppla upp den mot live...

    Hitachi måste du flasha om för att den ska bli original, det är bara Liteon och BenQ som flashas om helt, samsung får en liten patch medans hitachi inte ändras alls det är bara att gamla iXtreme slutar funka
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har den inte varit ansluten till live ska den inte ha blivit bannad, men många glömmer bort att dom har kopplat upp den

    Flasha till stock och testa koppla upp den mot live...

    Hitachi måste du flasha om för att den ska bli original, det är bara Liteon och BenQ som flashas om helt, samsung får en liten patch medans hitachi inte ändras alls det är bara att gamla iXtreme slutar funka
    Tack för snabbt svar! Hoppas verkligen hans minne är bra då haha Så jag bör köpa en X360 USB PRO V2 (och sen välja restore med Jungleflasher enligt deras tutorial) ändå eller finns det något billigare alternativ för en fattig student?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Tack för snabbt svar! Hoppas verkligen hans minne är bra då haha Så jag bör köpa en X360 USB PRO V2 (och sen välja restore med Jungleflasher enligt deras tutorial) ändå eller finns det något billigare alternativ för en fattig student?
    Om du har en dator med rätt chipset (som funkar med hitachi) räcker det med att du skaffar ett CK3 kit... men jao, X360 USB PRO V2 är ett bra kit... och ja, du gör som det står i tutorial

    Annars kan du också lämna in den till ngn som fixar det åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om du har en dator med rätt chipset (som funkar med hitachi) räcker det med att du skaffar ett CK3 kit... men jao, X360 USB PRO V2 är ett bra kit... och ja, du gör som det står i tutorial

    Annars kan du också lämna in den till ngn som fixar det åt dig
    Tack igen! Blir nog att ta det säkra före det osäkra och köpa X360USB PRO V2

Liknande diskussioner

  1. Gammal flash
    By elias91 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-09, 23:38
  2. Bannad, gammal flash, spela nytt spel?
    By martin303 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 04:14
  3. Spela brända spel på en bannad gammal låda
    By Eroish in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 20:56
  4. Kan man bli bannad utan moddning?
    By Turbis in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 12:33
  5. Spela online utan live?
    By Matrixxxx in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-08, 20:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •