Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Play game/dvd?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Play game/dvd?

    Hallu!

    Nån fler som stött på fenomenet att alla brända spel inte går att spela helt plötsligt? Det står bara antingen "Play game" eller "Play DVD".

    Har inte uppdaterat varken xboxen eller nått spel sen allt funkade sist

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Är du helt 100% säker på att du inte uppdaterat den? (kanske någon annan gjort det?)

    Vilken dashboard har du nu, och när flashade du den senast?

    Beskrivningen du ger (Play Game) tyder på att den blivit uppdaterad och du försöker köra XGD3 spel... men en annan orsak kan vara att lasern slutat funka...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Nä de e bara jag här och jag spelade Black Ops 2 senast igår. Kommer hem från jobbet idag och de funkar inte.

    Dashboard: 2.0.16203.0
    Minns inte sist ja va in och uppgraderade flashningen. Men boxen är en Slim som inge ens är 2 år gammal. Kan verkligen lasern redan ha gett upp?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Derkster Visa Inlägg
    Nä de e bara jag här och jag spelade Black Ops 2 senast igår. Kommer hem från jobbet idag och de funkar inte.

    Dashboard: 2.0.16203.0
    Minns inte sist ja va in och uppgraderade flashningen. Men boxen är en Slim som inge ens är 2 år gammal. Kan verkligen lasern redan ha gett upp?
    Funkar original skivor? Det kan vara skivan som är kass med. Jag håller det för troligare än att lasern gett upp även om även det är möjligt. Men funkar inte heller original skivor ja då är det garanterat lasern.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Oj nu kan jag meddela att problemet blev löst genom att lägga ner boxen och inte ha den stående. Tack för hjälpen ändå!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Derkster Visa Inlägg
    Oj nu kan jag meddela att problemet blev löst genom att lägga ner boxen och inte ha den stående. Tack för hjälpen ändå!
    Det kan tyda på att laser motorn börjar bli sliten eller att laser skenorna börjat torka...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. in order to play this game you need to download and apply the available update
    By kissbomben in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2013-06-25, 14:46
  2. To play this game put it in an xbox
    By Fyllepoeten in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-15, 16:32
  3. Play DVD
    By Emil77 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 00:04
  4. Svart skärm efter play game..
    By RazZ91 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 09:21
  5. Play & Charge kit
    By Ratchet in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 16:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •