Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: flash/chip/modd + live

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2013
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    flash/chip/modd + live

    Hej
    Jag har ett Xbox 360 slim och funderar på hur det fungerar med nerladdade spel och xbox live.
    Jag vill förtydliga att jag inte vill spela dom nerladdade spelen live. Alla spel jag vill spela live kommer jag
    att köpa. Är det möjligt att ha nått flash/chip som gör det möjligt att spela nerladdade spel men endå riskfritt att
    spela köpta spel live samtidigt?

    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är aldrig 100% riskfritt

    I praktiken fungerar både ixtreme flashning och xk3y utmärkt även för de som spelar på live och är rimligt försiktiga.

    Xk3y stängs av helt när du kör med spel på skiva så det skall mycket till för att upptäckas om du drar ur nätverkskabeln när du spelar från hårddisk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2013
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    wow, tack för snabbt svar!

    Det jag är rädd för är som sagt att dom känner ändringar i konsolen när jag spelar "lagliga/köpta" spel på live?
    Nerladdade spel kommer jag aldrig spela live.

    Har jag förstått det rätt att med XK3y så kör man spel från en extern hårddisk och behöver inte göra något med xboxet förutom att montera XK3y:n?
    Är det inte då säkert att köra köpta spel via cdn live då?
    Last edited by eddzor; 2013-08-24 at 21:17.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av eddzor Visa Inlägg
    wow, tack för snabbt svar!

    Det jag är rädd för är som sagt att dom känner ändringar i konsolen när jag spelar "lagliga/köpta" spel på live?
    Nerladdade spel kommer jag aldrig spela live.

    Har jag förstått det rätt att med XK3y så kör man spel från en extern hårddisk och behöver inte göra något med xboxet förutom att montera XK3y:n?
    Är det inte då säkert att köra köpta spel via cdn live då?
    Det spelar ingen roll vad du gör mot live, maskinen kan och gör... lagra viss information om spel du kör även offline, dom kan även göra offline checks mot läsaren (xk3y'n) som dom sedan skickar till microsoft vid lämpligt tillfälle när du går online, det i sin tur kan leda till att du blir bannad... men... som hansi säger ska det mycket till innan xk3y upptäcks när man kör online endast med skivor, detta betyder inte bara när du SPELAR på live utan hela tiden när du är uppkopplad... (dvs. koppla ur nätverk när du kör med xk3y'n för optimal säkerhet)

    Om du ser till att tänka lite på NÄR du spelar spelen sänker det riskerna ytterligare, om du t.ex. kör ett spel som släpps om en månad ser MS detta direkt och du kan inte rimligtvis ha fått tag på spelet ännu på det "vanliga" viset... det gör att du blir flaggad för närmare analys alternativt ban...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 flash+live
    By Legend13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 06:25
  2. Köpa spel och spela över live med flash
    By spyx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 22:02
  3. Chip/Flash ?
    By MrLonley in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 21:48
  4. Chip?? Modd??
    By The_B_Man in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 23:14
  5. Aladdin Live flash-krångel och ett gäng frågor
    By illm in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-04, 22:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •