Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Byte av Hårddisk, Rogero 4.46 V1.00

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    62
    Respekt
    16

    Byte av Hårddisk, Rogero 4.46 V1.00

    Tjena, Det är så att jag nyss fick hem min 160 gb ps3 slim med Rogero 4.46 (v1.00)

    Imorgon anländer min 1 TB disk och jag tänkte byta ut 160gb:n emot 1 TB:n

    Behöver jag bara swapa hårddiskarna? Alltså först köra en backup, swapa till 1 tb disken och sedan plugga in ett USB minne med senaste rogero ?

    Extremt tacksam för svar!

    Mvh Stumpan.
    Last edited by Stumpen1337; 2013-09-04 at 20:27.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stumpen1337 Visa Inlägg
    Tjena, Det är så att jag nyss fick hem min 160 gb ps3 slim med Rogero 4.46 (v1.00)

    Imorgon anländer min 1 TB disk och jag tänkte byta ut 160gb:n emot 1 TB:n

    Behöver jag bara swapa hårddiskarna? Alltså först köra en backup, swapa till 1 tb disken och sedan plugga in ett USB minne med senaste rogero ?

    Extremt tacksam för svar!

    Mvh Stumpan.
    Det bör funka ja...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    62
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det bör funka ja...

    Utmärkt. Tackar så mycket för svaret Swizzy. Du är alltid hjälpsam

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stumpen1337 Visa Inlägg
    Utmärkt. Tackar så mycket för svaret Swizzy. Du är alltid hjälpsam
    Kan säga det att jag utförde en liknande procedur på PSXCare idag, en kund kom in med en PS3:a som inte funkade riktigt som den skulle, testade o starta den... hände ingenting (men hårddisk lampan blinkade som f*n) startade då om den i recovery läget och testade återställa settings... detta tog en stund sedan fick jag ett meddelande att ingen åtkomst till disken fanns... var på jag startade om och fick fram att det var något fel med mjukvaran på maskinen...

    Anyways, long story short: Bytte hårddisken då den hade 2st trasiga sektorer, kunden hade när han kom in någon 4.40 CFW (inte helt hundra på vilken) och jag installerade Rogero 4.46 v1.00 när jag formaterade om den nya hårddisken utan problem

    Med andra ord: Om du ser till att du installerar CFW -> CFW ska det inte vara några problem, men bästa är att försöka köra samma som man redan ligger på för att minimera möjligheten att något går åt skogen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    62
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kan säga det att jag utförde en liknande procedur på PSXCare idag, en kund kom in med en PS3:a som inte funkade riktigt som den skulle, testade o starta den... hände ingenting (men hårddisk lampan blinkade som f*n) startade då om den i recovery läget och testade återställa settings... detta tog en stund sedan fick jag ett meddelande att ingen åtkomst till disken fanns... var på jag startade om och fick fram att det var något fel med mjukvaran på maskinen...

    Anyways, long story short: Bytte hårddisken då den hade 2st trasiga sektorer, kunden hade när han kom in någon 4.40 CFW (inte helt hundra på vilken) och jag installerade Rogero 4.46 v1.00 när jag formaterade om den nya hårddisken utan problem

    Med andra ord: Om du ser till att du installerar CFW -> CFW ska det inte vara några problem, men bästa är att försöka köra samma som man redan ligger på för att minimera möjligheten att något går åt skogen...
    Jepp. Gjorde det förrgår. Bytte hårddisk och tryckte in 4.46 v1.01 på en usbsticka sen var det klart

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-28, 09:09
  2. Hårddisk byte???
    By Pluppen in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 19:32
  3. Byte av hårddisk?
    By ethanhunt in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 12:17
  4. hårddisk byte
    By tdsmurfen in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 17:41
  5. Byte av hårddisk
    By Vrexter in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-10, 01:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •