Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: RGH - Hur installerar/lägger man in andra filer än .ISO filer. te x XBLA?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2013
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    RGH - Hur installerar/lägger man in andra filer än .ISO filer. te x XBLA?

    Hej
    Har nyss fixar RGH hos psxcare och efter lite letande har jag fått igång hur man packar upp .iso filer och lägger över dem till en extern hdd och spelar upp dem på xbox360..

    Dock har jag fastnat på vissa filer som Inte har .iso som filformat..
    Dessa XBLA filer kommer i en mappstruktur som heter tex: Spelnamn\58410AAD\000D0000\FB397172C4B4BDBE075DF75 8DAE196759A388B6958.
    Dessa filer går ju ej att öppna med ExisoGui, då det inte är .ISO fil..

    Vad jag förstått måste man lägga dessa på HDDn i Xboxen? Te x hdd3\Content\00000000000\58410AAD\000D0000\FB397172C4B4BDBE075DF758DAE19675 9A388B6958 (ej säker på exakt sökväg).

    Har försökt att leta men har inte riktigt fattat hur man gör med dessa..
    Måste man ha något speciellt program för detta, istället för xexmenu? ( Då jag såg någonstans att xexmenu inte stödjer dessa filer? typ istället ha NXE / FSD?)

    Dom programmen jag fick efter "Installationen" av RGH var:
    Diskswap
    Exiso
    guiformat
    quickboot
    xexmenu1.1

    Frågan är ju egentligen:
    -Hur jag installerar filer som inte är .ISO och Om jag kan använda spel som kommer i detta formatet som jag skrev ovan..?
    Måste jag i så fall skaffa en annan "meny visare?" typ NXE / FSD (Dessa är typ som xexmenu fast en annan sort om jag fattat rätt?)

    - Kan jag ha flera "Meny visare" Typ XexMenu och FSD?

    -Kan man installera dessa filer på en extern HDD? Då jag endast har ca 20GB på Xboxen?


    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hdd3 finns inte, men oftast heter den HDD1 eller bara HDD... vissa program kan döpa den till Partition3 också, men i övrigt är det rätt ja

    NXE är den inbyggda dashboarden (originalet som är patchad att ignorera signaturer etc.) FSD/F3 är ett alternativ till XEXMenu som är lite modernare, men har väldigt många buggar...

    Dom programmen du listar är bara PC program (_pctools) övriga program (FSD t.ex.) finns installerat i "apps"

    Du kan ha flera ja, du har redan flera... som sagt... i apps hittar du "F3" som är den senaste versionen av FSD och NXE är originalet...

    Du kan köra XBLA från extern hårddisk men inte DLC... du kan även skapa en "Xbox 360 MU" på din hårddisk (upp till 32gb kan användas till detta) men det är bara jobbigt... annars kan du byta hårddisken i skalet som din 20GB sitter i, det är en 2.5" sata hårddisk... du kommer behöva kopiera in grejerna som ligger på nuvarande disk igen efteråt dock...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2013
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Grymt!
    Hjärtligt tack för infon, nu har jag fått klarhet i det hela!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    För DLC behövs även "TU", även känt som "TitleUpdate" som innehåller bugfixar och/eller nya funktioner bland annat stöd för nytt extra material (DLC)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 16:47
  2. föra över spel och andra filer :(
    By forzadjurgarden in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 20:12
  3. Lägger in fusk filer till xbox spel ?
    By Malmberg in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 15:54
  4. Lägger in fusk filer till xbox spel ?
    By Malmberg in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 20:26
  5. Hur lägger jag in mina ISO-filer på HD:n
    By Coolsson in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 09:47

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •