Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Återställa xboxen?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18

    Återställa xboxen?

    Hej,
    Jag kör för tillfället en xbox 1st generation men en LiteOn-läsare. Har bytt ut ett par ggr då jag fått RRoD. Nåväl, spelar inte jättemycket nuförtiden (2år sedan den var igång) men tänkte damma av den nu när GTA kommer. Tänkte köpa spelet orginal och kunna kötta lite med polarna. Samt vill jag kunna använda Viaplay och Netflix. Min idé är att återställa till orginal firmware. Jag antar att kontot kommer att bli bannat om jag ger mig ut på LIVE i nuläget? Kör iXtreme, antar att det är 1.6 (kom för 3 år sedan typ) Eller finns det någon version man kan flasha med som är "säker" nuförtiden?

    /yoko

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan flasha om den till LT+ 3.0 som i dagsläget är så säker det kan bli, du kan aldrig vara 100% livesäker även om du återställer den, microsoft kan ha lagrat information om spel du kört tidigare och bannar konsollen (INTE kontot) pga detta...

    Eftersom du har en Liteon kan du enkelt köra senaste uppdateringen från ett USB minne för att återställa den (detta gör att den flashas om av sig själv) men det är väl kanske säkrare ur live synpunkt att flasha tillbaka till en original version själv och inte köra uppdateringen... OBS: Detta funkar bara om du har en dashboard under 2.0.13146.0 då det var där microsoft bytte version)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    Ok tack för svar. Har nu försökt läsa ur min firmware men verkar som om jag har en nyare FW så man måste ha den där extra manicken. Har kört via SATA men får alltid fail... Nåväl, vad händer om jag startar xboxen och uppgraderar den till senaste dashboard på LIVE? Återställs den då? Jag kommer ändå inte köra mina backuper något ändå..

    /yoko

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av yokobai Visa Inlägg
    Ok tack för svar. Har nu försökt läsa ur min firmware men verkar som om jag har en nyare FW så man måste ha den där extra manicken. Har kört via SATA men får alltid fail... Nåväl, vad händer om jag startar xboxen och uppgraderar den till senaste dashboard på LIVE? Återställs den då? Jag kommer ändå inte köra mina backuper något ändå..

    /yoko
    Vad står det i Jungleflasher att det är för FW version på din läsare nu?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    Kör iXtreme 1.6. Nu har jag dock kopplat upp boxen mot LIVE och uppdaterat till senaste dashboard, fungerar felfritt än så länge

Liknande diskussioner

  1. Återställa 360 med jtag?
    By fekke in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-08, 20:00
  2. Återställa Firmware
    By Rambler in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 16:38
  3. Återställa fel inställningar..?
    By maako in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 15:22
  4. Återställa hdd??
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 09:41
  5. Återställa hdn
    By yo in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 20:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •