Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Uppdatering

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Uppdatering

    Jag sitter och försöker uppdatera min box från 14699 och kommer ingen vart.

    Jag följer guiden som e klistrad och när ja kommit till delen då jag ska skaffa fram cpu key skiter sig allt.

    Startat Xell och ser att min ip ska vara 192.168.1.99 men när ja skriver in den och trycker på get cpu key from network så är inte den reachable. Går inte att scanna heller. Testat från 1-200 och den hittar inget. Har jag missat något?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Vieu Visa Inlägg
    Jag sitter och försöker uppdatera min box från 14699 och kommer ingen vart.

    Jag följer guiden som e klistrad och när ja kommit till delen då jag ska skaffa fram cpu key skiter sig allt.

    Startat Xell och ser att min ip ska vara 192.168.1.99 men när ja skriver in den och trycker på get cpu key from network så är inte den reachable. Går inte att scanna heller. Testat från 1-200 och den hittar inget. Har jag missat något?
    Troligen är det så att du inte har 192.168.1.99 då detta även är den "statiska" ip-adressen, hade du nätverks kabel inkopplad till maskinen när du gjorde detta?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Kör trådlöst. Ordnade sig endå, fick skriva in keyn manuellt. Fast blir lite nervig när jag läser senaste tråden här. Verkar vara fler som uppdaterat =/

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Vieu Visa Inlägg
    Kör trådlöst. Ordnade sig endå, fick skriva in keyn manuellt. Fast blir lite nervig när jag läser senaste tråden här. Verkar vara fler som uppdaterat =/
    XeLL har inte stöd för trådlösa nätverk därav problemet

    Vilken tråd är det du syftar på? har inte uppdaterat uppdaterings guiderna här på rätt länge, orkar inte längre göra det på svenska, däremot finner du en hyffsat up-to-date guide här: http://xebuildtut.xeupd.com/ den är på engelska (hyffsat = den har ingenting om hur man går till väga om man har R-JTAG)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Syftade på den andra användaren som frågade ang uppdatering och sedan 12timmar skrev att han inte fick igång boxen.

Liknande diskussioner

  1. uppdatering
    By arpo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-01, 11:24
  2. uppdatering
    By Krewie in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 23:39
  3. Uppdatering
    By CapTN in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-30, 09:06
  4. uppdatering
    By nisse30 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-02, 19:09
  5. Uppdatering
    By Blue_Eyed_Devil in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 19:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •