Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: frågor ang gammal samsung ms28

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    frågor ang gammal samsung ms28

    Hej nu när Gta v kommit så kom ju intresset tillbaka, har ju hänt en hel del märkte jag sen ett par år tillbaka .
    Tänkte passa på att fråga lite, har en gammal xbox 360 (tjock) ingen hdmi med en samsung ms28 och typ ix 1.6 eller liknande kan jag tänka. Dashboarden är 2.0.8498.0
    frågarna som dykt upp är då:

    1: jtag är de något som funkar på denna?.
    2: är det ens någon idé att flasha en sån här gammal för gta v?.
    3: såg att jungleflasher verkar smidigt isåntfall istället för i dos som man gjorde förr, har en s-ata controller kort.
    4: är det lt 2.1 som gäller till samsung, samt om man nu kan göra det i jungleflasher är det bara läsa ur automatiskt å läsa in automatisk eller måste det göras manuellt(kopiera nyckeln själv), läste lite om det men hängde inte helt med.
    5: och sista, antar man måste uppdatera dashboarden om det inte går att jtaga, är det bara lägga in den via usb eller ska man återställa till original först eftersom den har ix 1.6

    // Tack

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1: RGH isåfall, men inte värt det (1 timme + för att starta om det i huvudtaget funkar)
    2: Dom har en tendens att gå sönder pga värme problem... bättre o skaffa en ny med HDMI då kan du även få RGH installerat (samma funktioner som JTAG)
    3: Samsung kan vara lite jobbigt med Jungleflasher, vissa får det o funka direkt andra måste trixa med flera olika metoder för att få den i rätt läge (detta beror delvis på datorn och delvis på mjukvaran på läsaren)
    4: LT 2.01 är senaste för samsung ja om din läsare är "spoofad" som MS28 (att det egentligen är MS25) måste du manuellt kopiera nyckeln för att det ska funka...
    5: Bästa är att flasha om läsaren till senaste LT först (den kommer inte skriva över firmwaren isåfall, och du riskerar inte att den fastnar pga gammal firmware med blockeringar som den inte vet hur den ska hantera)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Grymt tackar

Liknande diskussioner

  1. Byta en samsung MS28
    By nystro0m in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 12:00
  2. Återställa en Samsung Ms28
    By nian02 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 15:15
  3. MS28 Samsung
    By codo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 12:09
  4. pci kort för samsung ms28 ?
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 22:27
  5. Samsung TS-H943 ms28
    By steron70 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 00:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •