Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Messiah "bootinstruktion"?

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Post Messiah "bootinstruktion"?

När jag fick min PS2 moddad med Messiah så fattades bootinstruktioner (moddad på annat ställe än PSXCare kanske ska tilläggas).
    Igår fick jag för första gången fram "Please insert a Playstation2 disc" och detta med ett orginal cd-spel efter att ha spelat enbart brända spel hela dagen. Det funkade visserligen när jag hade testat köra in släden, och lekt lite med resetknappen, men jag har fortfarande ingen klämm på hur man SKA boota olika typer av spel. (Lucka öppen, lucka stängd osv)

Jag undrar helt enkelt hur instruktionerna lyder för en PS2 v3 30004? Är det annorlunda när man byter från orginal cd/dvd eller bränd cd-r /dvd-r etc?

Mycket tacksam för hjälp. Jag vill inte få upp den menyn igen, det känns lite snopet efter att ha betalat så mycket pengar för en chippning.

Tack

[This message has been edited by Drem (edited 17 April 2002).]

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Falun
    Respekt
    24

fråga dom du moddade hos då :-)

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Det kan jag göra, antingen åka 1.5mil eller ringa och då svarar en donna i telefonen som inte känner till detta. Man kopplas inte vidare till teknikern.

Så jag frågar här, för det är väl ett hjälpforum eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Starta PS2 spel: Stäng av helt, tryck på reset 1 gång för att starta

Starta PS1 spel och DVD-filmer: Stäng av helt, tryck på reset 1 gång för att starta, tryck på reset snabbt 2ggr för att aktivera PS1/DVD mode.

...ena dagen får man höra gnäll över att vi är dyrare än andra företag, andra dagen så får man ta hand om supporten på deras sålda chip/installationer...nåja...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
    Starta PS2 spel: Stäng av helt, tryck på reset 1 gång för att starta

Starta PS1 spel och DVD-filmer: Stäng av helt, tryck på reset 1 gång för att starta, tryck på reset snabbt 2ggr för att aktivera PS1/DVD mode.

...ena dagen får man höra gnäll över att vi är dyrare än andra företag, andra dagen så får man ta hand om supporten på deras sålda chip/installationer...nåja...
    </font>
    Tack

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Falun
    Respekt
    24

det här är ett supportforum för dom som har problem som ÄR psxcares kunder. det e iaf så jag uppfattade det :-)

Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Men det här nog sveriges BÄSTA support forum där vi alla hjälper varandra..Iallafall vi som har hängt me en stund här på PSXcare forumet.
    .:JompZ:.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Alla får hjälp här. Har man handlat hos någon annan får man stå ut med en och annan elak kommentar också :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Alla får hjälp här. Har man handlat hos någon annan får man stå ut med en och annan elak kommentar också :-)</font>
    Man tackar Då fortsätter jag med en följdfråga. Ett av mina spel ger mig problem lite då och då (även om jag först stänger av med resetknappen, trycker ut med eject och sen trycker snabbt reset). Spelet är PES orginal med mörkblå undersida. Ibland när jag ska starta det så kommer "Please insert a Playstation disc" upp. Skumt, ska det vara svårare att starta orginalspel än brända spel med Messiah?

Sen en annan fråga, som kanske inte hör hemma i just den här tråden, men jag ställer den ändå. Angående rengörning av PS2, vågar man köra en rengörningsskiva? Eller är det kanske bättre att öppna lådan och göra rent lite själv med en spritdoppad tops?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det kan vara problem med din laser, ett dåligt tillverkat exemplar av spelet eller så kanske det är lite repigt.

Vi använder aldrig rengöringsskivor då man inte har någon kontroll över vad dom gör. Ibland påstår folk att dom gör mer skada än nytta och kan repa linsen. Jag VET INTE om dom är bra eller dåliga.

Vi använder rengöringsgas på burk, samt labb-tops med isopropanol

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2008077.htm

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2021981.htm

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2016127.htm

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Jag tog och brände av orginalet och nu funkar det utmärkt Där ser man att även ett orginal kan strula ibland

(Observera att inga andra orginalspel än just PES gav mig problem)

Tack för länkarna Hansi, jag ska köpa sån där burkrengörning, för jag behöver även blåsa rent inuti mina slutsteg (för det är väl ok att blåsa ur även sådana med sprayen?)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Sprayen är bara "luft", bra för att blåsa bort löst damm osv. Men det är bra tryck, så var försiktig. Och blås inte så att det yr damm in i lasern från andra ställen...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Sprayen är bara "luft", bra för att blåsa bort löst damm osv. Men det är bra tryck, så var försiktig. Och blås inte så att det yr damm in i lasern från andra ställen...</font>
    Japp, jag skall vara försiktig. Jag vet inte om jag ska öppna PS2an (vet ej om jag vågar mig på det, är det en "riskabel" procedur?) Öppnade mina slutsteg häromdagen dock och det såg inte allt för trevligt ut där inne, så mycket damm GODDAMN ! Blåste lite "manuellt" så att säga och fick en hel del damm upp i näsan som inte kan vara speciellt hälsosamt

[This message has been edited by Drem (edited 25 April 2002).]

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Man kan ju alltid börja med att använda en dammsugare om det är *SÅ* mycket damm...

Liknande diskussioner

1. Messiah 1 eller Messiah 2 pro??? Vad är skillnaden
    By Alundra_isa in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 17:56
  2. Messiah eller Messiah 2 ?
    By O-gR in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 21:20
  3. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 19:30
  4. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 13:02
  5. Messiah chipet...? Eller Neo4...?
    By makar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-10-09, 16:25

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner