Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: PS2a trasig efter installation

  1. #1

    Unhappy PS2a trasig efter installation

    min ps2a som jag har modifierat funkade fin fint i början men efter ett tag så la den av att öppna lukan och den började låta som fan var sitter problemet och varje gång jag startar den så måste man hgöra system konfigen ocg så läser den inte minneskorten!!
    Hjälp!!!!!!!!!!säg att det går att laga den jag har inte råd med en ny för jag är en fattig tonåring!!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du får väl lämna in den så vi får titta på den. Kanske bara någon kabel som lossnat och nu ligger och kortsluter mot något.

    I värsta fall måste man montera bort chipet, felsöka och reparera, montera tillbaka chipet.

    Räkna med 500-1500 i reparationskostnad, mer om hela moderkortet måste bytas :-(

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3

    Unhappy

    jag tog och öppnad ps2an och (slet)up cd luckan och satte i ett orginal spel det startade men det gick fort farande inte att öppna luckan så det är väl nån lödning som inte sitter vart finns det ställen som jag kan lämna in den på rep vad tar du om jag skickar den till dig kan vi sätta in ett pris tak?? vet du om det finns nån firma i gbg som gör såna här saker för jag ska dit om två veckor men om inte du är för dyr så kan jag skicka den till er!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    När det gäller reparation av PS2 så åtar vi oss inte jobbet om kunden inte är beredd att betala 1000:- för reparationen.

    Kan vi inte reparera för det överenskommet maxpris så skruvar vi ihop PS2:an igen och återlämnar utan kostnad.

    Problemet med chippade PS2 är som jag skrev tidigare att man ofta måste plocka bort chipet så att man kan felsöka utan att chipet är en faktor.

    När man fått PS2:an att fungera så måste chipet monteras igen.

    Då vårt pris för Messiahmontering är 1000:- så kommer reparationen alltså att kosta 1000:- + felsökning/reparation om vi måste ta bort chipet för att hitta felet.

    Är det ett enklare fel då vi slipper ta bort chipet kanske det "bara" kostar 500:- att fixa. Men det ser man ju inte förrän man börjat felsöka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Post

    Jag har ett liknande problem med en V3, skärmen är bara svart och DVD läsaren arbetar trots att där inte ligger någon skiva i enheten. Jag har bara tittat lite snabbt i enheten, allting ser ok ut utom två ben som verkar vara kortslutna på BIOS kretsen. Ska se om jag får igång den idag.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Post

    Jag hittade felet. Anslutning "C" var kortsluten med anslutning "D". De ligger så oerhört nära varandra på V3-modellen, varje gång jag går in och rättar till felet har det uppstått igen när jag satt igång PS2:an i 5 minuter. När PS2:an läser från skivan vibrerar hela enheten vilket gör att de benen blir kortslutna. Jag ska sätta försöka sätta en pappersbit eller nåt mellan dem nu och se om det blir bättre.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Post

    Har provkört PS2:an nu i en halvtimme och den funkar finfint. Pappersbiten gjorde susen. Alla de problem jag stött på har haft med anslutningarna på CD/DVD-controllern att göra, så kolla dem extra noga.

  8. #8

    Unhappy

    jag tror nog inte att det är problemet med en kortslutinig för först funkade den perfekt! fast första gången tog det lite tid innan lukan öppnades!! Nåja ska skicka den till er på psxcare så får ni titta på det ska jag skicka med nån backuper som ni kan testa med??

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du behöver inte skicka med några backuper, men om du gör det så kan vi ju testa att din PS2 fungerar även med dina egna skivor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10

    Talking

    okej skickar med några backuper så ni kan testa skickar in ps2an på måndag!

  11. #11

    Talking

    fick igång den idag det var en kortslutnig
    ng på cd/dvd controllern och det är fixat och chipet bort monterat så jag ska skicka in min ps2a för messiha install så fort jag kan så man slipper massa trubel!

Liknande diskussioner

  1. Trasig PS2:a
    By Gundam in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 21:16
  2. Installation av multi-x chip?
    By Dreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 22:49
  3. Trasig PS2:a?
    By powerflight in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-03-21, 23:02
  4. Ps-one utan ström efter multi-x installation
    By Kristoffer in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-02, 21:20
  5. Svart bild, m.m efter installation (Origa)
    By KiDDan in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-02-15, 21:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •