Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem med Xk3y

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Smile Problem med Xk3y

    Hej

    Hämtade ut en box med xk3y igår och försöker få igång den nu...Har lagt upp 2 iso på en hd (ej helt tom disk, har massa andra saker på den) och till en början hittade boxen mixed disc. Gick dock inte att starta spelen på något sätt. Provade via music library eller picture library och jag kommer till "eject tray to start..." men sedan händer det ingenting. Testade också via videolibrary och då verkade någonting dra igång men för att spela spelet behövde jag göra en uppdatering. Efter det så låste sig boxen med någon felkod och det har jag nu åtgärdat via en guide jag hittade på den här sidan. Tog en uppdatering som hette 16202.

    Nu startar boxen igen men den verkar inte hitta min disc längre. Behöver jag uppdatera xk3y också nu?

    Tack på förhand!

    //M

    Edit: Har nu läst och läst och läst.... och såg bl.a. en video på nätet hur man laddar upp ett spel och jag kan säga att jag inte gick tillbaka till huvudmenyn efter man trycker på eject tray i picture/video library, utan trodde spelet startade där. Frågan är nu bara hur man går tillbaka till det man hade imorse
    Last edited by Mined Leo; 2013-09-15 at 15:17.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mined Leo Visa Inlägg
    Edit: Har nu läst och läst och läst.... och såg bl.a. en video på nätet hur man laddar upp ett spel och jag kan säga att jag inte gick tillbaka till huvudmenyn efter man trycker på eject tray i picture/video library, utan trodde spelet startade där. Frågan är nu bara hur man går tillbaka till det man hade imorse

    Hur hade du det imorse? dvs. startade du spelen via displayen tidigare? isåfall: ladda hem senaste xk3y uppdateringen och ändra i "xk3y.cfg" så att "MENUISO=Y" blir "MENUISO=N" (om jag minns rätt, det är iaf "iso menu" som själva funktionen kallas... därefter lägger du in dessa på usbminne och installerar... OBS: se till att det är XK3Y och inte 3K3Y uppdateringen du kör!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Boxen är som sagt inköpt igår och jag testade lite imorse men fick inte igång något spel. Troligtvis laddades spelet upp men jag gick aldrig till huvudmenyn och startade därifrån. Jag trodde helt enkelt man startade från någon av apparna, music/picture viewer.
    Jag har ingen display på min xkey utan har endast en usb sladd som hänger på en flat kabel där bak. När jag gick via videolibrary som kom det ett meddelande att jag måste uppdatera spelet/boxen för att kunna spela. Och sedan kom det där system update felet så jag fick uppdatera enheten. Och nu hittar inte den hdd längre.

    Ska kolla var jag hittar uppdatering till xkey...

    // M

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej igen

    Uppdaterade xkey nu. Boxen hittar återigen mixed disc. Gick att starta spelen..

    All good....

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mined Leo Visa Inlägg
    Jag har ingen display på min xkey utan har endast en usb sladd som hänger på en flat kabel där bak
    Den ska INTE hänga i flatkabeln, den ska sitta i en av usb portarna... hänger den löst kommer kabeln gå sönder...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. xk3y-s adress support@xk3y.com finns inte eligt servern.
    By MO HEX in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-21, 13:01
  2. xk3y wifi problem.
    By fuinho in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-30, 22:24
  3. Xk3y problem att starta spel.
    By Micke72 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2012-04-06, 10:04
  4. xk3y problem, vad har jag missat ?
    By radar in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 10:50
  5. Problem Xk3y
    By wallen83 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 16:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •