Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: RGH lyser bara grönt.

Registrerade
    Sep 2013
    Respekt
    0

Question RGH lyser bara grönt.

Hej har en xbox 360 elite som har blivit moddad för ett tag sedan. slutade fungerar för ca ett år sedan men nu vill jag få igång den igen. Det som händer när man startar den är att bara den gröna start knappen lyser inget annat och inte händer även om man har på den i flera timmar. Han som moddade den verkar vara lite halv n00b (inte från psx care). Det jag undrar är om det går att flasha om den eller liknande hemifrån utan att det går att komma in i xboxen. har sökt men inte hittat nåt. Lägger med bilder på lödningen tyvärr hade jag inte minsta torxen så kommer inte åt undersidan av moder kortet.

Mvh Zebban90

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Kommer du ihåg vad du gjorde när den slutade funka?

Det mest troliga skulle jag säga är att kablarna där har flyttat på sig så dom numera får störningar som dom inte hade tidigare... jag skulle be någon som har koll på vad dom gör fixa installationen åt dig genom att dra om alla kablarna, det där kråkboet där är inte alls bra... speciellt inte för CPU_RST och CPU_PLL_BYPASS... (A och F)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2013
    Respekt
    0
    Ok tackar. det var det jag misstänkte ska försöka få tag på en mindre torx och kolla. Jag spelade max payne 3 sen stängde jag av den åkte iväg en sväng kom tillbaka sen dess har den vart så.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av zebban90 Visa Inlägg
    Ok tackar. det var det jag misstänkte ska försöka få tag på en mindre torx och kolla. Jag spelade max payne 3 sen stängde jag av den åkte iväg en sväng kom tillbaka sen dess har den vart så.
    Då är det definitivt något med kabel dragningen eller chippet, mitt förslag är att du ber ngn som har koll göra om lödningarna på ett bättre vis, funkar det inte så skulle jag säga; byt till Matrix Glitcher II efter det så ser du om den försöker glitcha eller ej...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Lyser bara grönt, konsoll död?
    By Lakonisk in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 04:16
  2. Xenium Ice lyser grönt?
    By xjoshuax in forum Xenium Support
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 13:52
  3. Lampan på chippet blinkar ej,bara lyser!
    By slasher71 in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2005-01-06, 19:41
  4. Det lyser grönt hur än jag gör
    By Temp in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-11-22, 09:36
  5. Ingen bild, allt lyser grönt...
    By Rhaos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-08-11, 14:18

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner