Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Gta 5 rgh

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19

    Gta 5 rgh

    Någon som fått detta att fungera?
    Har testat allt som står i utländska forumen men det fungerar inte.

    Har lagt in DVD1 på en usb drive (formaterad i 360 maskin) "content/00000/ osv...
    och testat att lägga in DVD2 som "vanligt" och även via iso2god, men ingen variant fungerar.

    Om någon fått det att fungera får ni gärna hjälpa till.

    Ha en fortsatt trevlig Söndag!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Lyssna nu , Disc 1 är den som ska in i content/00000/545408A7/här ( Glöm inte att disc 1 måste vara på interna hårddisken..... ) , Men ENBART de 4 filerna i content mappen i disc 1. Packa upp disc 1 med exiso gui, disc 2 med iso2god som vanligt , Släng in dom 4 filerna i content på ditt xbox ( behöver inte låsas upp ) Nu ska detta fungera , Om den frågar om live profil , Enable bara fake live / auto fake i daushlaunch.
    Last edited by croizez; 2013-09-16 at 01:06.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    Lyssna nu , Disc 1 är den som ska in i content/00000/545408A7/här ( Glöm inte att disc 1 måste vara på interna hårddisken..... ) , Men ENBART de 4 filerna i content mappen i disc 1. Packa upp disc 1 med exiso gui, disc 2 med iso2god som vanligt , Släng in dom 4 filerna i content på ditt xbox ( behöver inte låsas upp ) Nu ska detta fungera , Om den frågar om live profil , Enable bara fake live / auto fake i daushlaunch.
    Tack för svar.
    Saken är den att ja inte har minne på den interna disken så det räcker, men det skall även fungera lika bra att använda usb disken, som jag förmaterat i 360 (16gb)

    Har gjort exakt som du skriver ovan (fast med usb disk) men det vill inte fungera, få felmeddelande "ladda hem spelet igen" och kommer ut till orginal dashbord.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av freddyc Visa Inlägg
    Tack för svar.
    Saken är den att ja inte har minne på den interna disken så det räcker, men det skall även fungera lika bra att använda usb disken, som jag förmaterat i 360 (16gb)

    Har gjort exakt som du skriver ovan (fast med usb disk) men det vill inte fungera, få felmeddelande "ladda hem spelet igen" och kommer ut till orginal dashbord.
    Det tyder på att någonting har blivit fel med överföringen av disk 2 eller att GTA V kräver att det installeras på hårddisk och inte usb minnen, eller så har du inte en tillräckligt ny dashboard version, vilken har du?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    Hade gjort allt rätt, felet var för gammal dashboard. Uppgradera den o det startade direkt! =)

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av freddyc Visa Inlägg
    Hade gjort allt rätt, felet var för gammal dashboard. Uppgradera den o det startade direkt! =)
    Jag har samma problem(installerar på interna, uppgraderade till freestyle dash 3, inget nytt. Är det någon ny firmware man kan behöva?)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Todilo Visa Inlägg
    Jag har samma problem(installerar på interna, uppgraderade till freestyle dash 3, inget nytt. Är det någon ny firmware man kan behöva?)
    F3 är inte det som behöver uppdateras, det som behöver uppdateras är din dashboard/kernel... http://xebuildtut.xeupd.com <--- där kan du läsa om hur du går tillväga för att göra detta, annars kan du lämna in boxen till oss på PSXCare så fixar vi det åt dig för 350:-
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    F3 är inte det som behöver uppdateras, det som behöver uppdateras är din dashboard/kernel... http://xebuildtut.xeupd.com <--- där kan du läsa om hur du går tillväga för att göra detta, annars kan du lämna in boxen till oss på PSXCare så fixar vi det åt dig för 350:-
    Försökte att använda någon form av automatisk kerneluppdatering via xegui build men då var versionen för gammal. Gick till guiden som fanns i detta forumet, uppdaterade till en högre kernel nivå och sedan gjorde jag den automatiska grejen(kunden förstås gått fullt ut men ja, följa bara guiderna så jag fick nog för gammal version av xegui). Tack för hjälpen nu funkar det fin fint!

    Nu när man tagit upp xboxen igen så ska jag se om det har kommit några nya roligare grejer man kan ha den till (förutom att spela förstås)

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •