Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Nandflasher360, Stinger 2.4L och ArmV3.hex

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20

    Nandflasher360, Stinger 2.4L och ArmV3.hex

    Hej, jag har en gammal Jasper 16mb, som jag tänkt RGH´a med ett Stinger 2.4L. Jag har dumpat nand, och skapat ECC.
    Detta med en Nandflasher360 via J-runner, och det jag nu vill göra är att flasha min Stinger med RGH2.xsvf.
    Vilket man enligt Maximus ska kunna göra via J-runner "Program CoolRunner" med min Nandflasher 360 (jag har lött Stingerns programmeringskabel till Nandflasher enligt anvisning här)

    Men när jag försöker flasha får jag resultatet "wrong arm version" i J-runner och det här i Nandpro 3.0
    __________________________________________________ ____
    Looking for usb interface device
    Incompatible ARM firmware for this version of NandPro!
    Error: Can not continue!
    __________________________________________________ ____

    Jag tror det beror på att min Nandflasher360 1.2 behöver flashas med armv3.hex, men jag hittar ingen guide till hur man faktist gör det, bara ytterst luddig information.

    Tacksam för svar.

    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
    Hej, jag har en gammal Jasper 16mb, som jag tänkt RGH´a med ett Stinger 2.4L. Jag har dumpat nand, och skapat ECC.
    Detta med en Nandflasher360 via J-runner, och det jag nu vill göra är att flasha min Stinger med RGH2.xsvf.
    Vilket man enligt Maximus ska kunna göra via J-runner "Program CoolRunner" med min Nandflasher 360 (jag har lött Stingerns programmeringskabel till Nandflasher enligt anvisning här)

    Men när jag försöker flasha får jag resultatet "wrong arm version" i J-runner och det här i Nandpro 3.0
    __________________________________________________ ____
    Looking for usb interface device
    Incompatible ARM firmware for this version of NandPro!
    Error: Can not continue!
    __________________________________________________ ____

    Jag tror det beror på att min Nandflasher360 1.2 behöver flashas med armv3.hex, men jag hittar ingen guide till hur man faktist gör det, bara ytterst luddig information.

    Tacksam för svar.

    Mvh
    Borde funka ungefär lika som NAND-X
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Ok, Det betyder att jag måste ha en CK3 (eller liknande) att flasha den med?

    Hade gärna undvikit att köpa fler prylar (och har inte komponenter att bygga nån DIY-historia hemma), kan jag skicka min Nandflasher till Psxcare och få den flashad till v3?
    Last edited by Stonerman; 2013-09-16 at 00:33.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •