Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Konsollen bootar inte efter försök att uppdatera dash board

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Konsollen bootar inte efter försök att uppdatera dash board

    Hej Swizzy,

    Behöver ditt program som dumpar min nuvarande Xbox 360 NAND genom XeLL så att jag får igång konsollen igen
    Om det finns nån guide på hur jag går till väga eller kanske bara en länk till nån forumtråd så skulle det uppskattas!

    Vågar jag mig på att testa att uppdatera dash board med guiden som finns på: http://www.xpgamesaves.com/topic/816...ansfers-needed ... eller finns det ett säkrare, vettigare sätt (gjorde som det stod och efter det bootar inte min maskin längre)

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Är det inte bara att ha din nandbackup på en fat32 sticka döpt till updflash.bin, starta 360 med eject, Xell hittar nandbackup och flashar auto?

    Är det en RGH eller JTAG?
    Last edited by Stonerman; 2013-09-16 at 20:13.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
    Är det inte bara att ha din nandbackup på en fat32 sticka döpt till updflash.bin, starta 360 med eject, Xell hittar nandbackup och flashar auto?

    Är det en RGH eller JTAG?
    Om man har en nybyggd image ja
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om man har en nybyggd image ja
    Ja, jag tänkte mer att han använde den backup han gjorde innan fel-flash (förutsatt att han gjorde en) för att få en fungerande box igen.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
    Ja, jag tänkte mer att han använde den backup han gjorde innan fel-flash (förutsatt att han gjorde en) för att få en fungerande box igen.
    Jo, men i det här fallet är det inte fel flash, det är bara en uppdatering av dashlaunch som orsakade felet (3.09 verkar bugga i vissa sammanhang)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Det han länkade var en guide att uppdatera dashboard, och med tanke på att han efter flash bara kan boota till Xell, tog jag för givet att det som gått fel var den där network-update-image-build-historian via dashlaunch.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Stonerman,

    Verkar som flera har haft det problemet men för mig så startade problemen direkt efter att ha kört dashlaunch. Efter att ha valt update så startade konsolen om och efter det har jag haft svart skärm sen i Lördags oavsett vad jag har försökt och det enda jag kan komma in i är Xell.
    I min enfald har jag aldrig fixat en nandbackup men gott nog verkar Swizzy kunna hjälpa mig med den delen då jag köpte min konsol på psxcare.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av micapo Visa Inlägg
    Stonerman,

    Verkar som flera har haft det problemet men för mig så startade problemen direkt efter att ha kört dashlaunch. Efter att ha valt update så startade konsolen om och efter det har jag haft svart skärm sen i Lördags oavsett vad jag har försökt och det enda jag kan komma in i är Xell.
    I min enfald har jag aldrig fixat en nandbackup men gott nog verkar Swizzy kunna hjälpa mig med den delen då jag köpte min konsol på psxcare.
    Sorry att det tar sådan tid, men... får det inte riktigt o funka med skrivningen till USB... det du kan göra annars är att dumpa via nätverket ( http://*ip*/ t.ex. http://192.168.1.99/ hittar du länk till det på...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tjena Swizzy,

    Fortsätter här istället för via mail.

    Så jag körde orig16-1.bin filen via xeBuild GUI 2.092. Skrev in min CPU Key manuellt och det verkade funka fint. Jag fick en fil som heter image_00000000.ecc vilken jag döpte om till updflash.bin, kopierade till en fat32 usb-sticka och bootade konsollen via eject så att Xell startade.
    Tyvärr så påstår den att: updflash.bin size 1351680 is not valid image size!

    Var säkert nån liten grej jag missade. Några tips?

    Tack på förhand!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av micapo Visa Inlägg
    Tjena Swizzy,

    Fortsätter här istället för via mail.

    Så jag körde orig16-1.bin filen via xeBuild GUI 2.092. Skrev in min CPU Key manuellt och det verkade funka fint. Jag fick en fil som heter image_00000000.ecc vilken jag döpte om till updflash.bin, kopierade till en fat32 usb-sticka och bootade konsollen via eject så att Xell startade.
    Tyvärr så påstår den att: updflash.bin size 1351680 is not valid image size!

    Var säkert nån liten grej jag missade. Några tips?

    Tack på förhand!
    Japp, du missade att ändra build type från ecc till Freeboot
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    100% det
    Tack, nu funkar det igen!

Liknande diskussioner

  1. Kan inte starta ISO spel från HDD. Hängande PLAY DVD eller tillbaka till dash board
    By webroach in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 21:57
  2. Freestyle Dashboarden bootar inte efter uppdatering
    By bamsegrill in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-17, 01:52
  3. Funkar inte efter försök till FW-uppdatering
    By Oddish in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-16, 14:36
  4. Bootar inte efter Superdisc
    By Slayn in forum Xenium Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-21, 10:14
  5. evo-x dash board och matrix chip
    By jokkmokkaren in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-15, 16:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •