Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Vad behöver jag för att jtaga min slim?

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    14

Vad behöver jag för att jtaga min slim?

Hej, har en slim som jag är sugen på att jtaga. Exakt vilka verktyg och saker behövs? Konsolen är uppdaterad med senaste dashboard!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av wartech Visa Inlägg
    Hej, har en slim som jag är sugen på att jtaga. Exakt vilka verktyg och saker behövs? Konsolen är uppdaterad med senaste dashboard!
    Hårdvara:
    NAND-X, JR-Programmer, Squirt Slaveboard eller motsvarande för att läsa/skriva nanden
    Glitch chip, personligen brukar jag använda Squirt 1.2 eller Squirt 1.2b till slims
    Eventuellt behöver du en Post Fix adapter också (beroende på vilken modell av slim du har och när den är tillverkad)

Mjukvara:

NANDPro eller Squirter (beroende på vilken hårdvara du valde)
    SVF/XSVF för ditt moderkort om ditt chip inte är färdig programmerat (squirt kommer utan mjukvara)
    RGX (eller DGX R.I.P för att få cpukey)
    xeBuild GUI 2.091 (för att bygga sista nanden)

Eller så köper du installationen av oss på PSXCare och slipper all huvudvärk med att få allting o funka som det ska och funka någelunda vettigt (många som kan ha svårt att få Corona att funka t.ex. (det är det senaste moderkortet på slims)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. XBOX Slim Reset Glitch Trinitry vad behöver jag köpa?
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2013-01-17, 23:00
  2. Går det Jtaga en xbox med dash 2.0.15574.0
    By Anton710 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 20:29
  3. Kan jag använda 120 Ohm motstånd att Jtaga?
    By Just4fun in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 21:45
  4. Jtaga själv
    By foxbat in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 17:19
  5. JTAGA en bannad XBOX360?
    By lix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 22:22

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner