Hej, har en slim som jag är sugen på att jtaga. Exakt vilka verktyg och saker behövs? Konsolen är uppdaterad med senaste dashboard!
Hej, har en slim som jag är sugen på att jtaga. Exakt vilka verktyg och saker behövs? Konsolen är uppdaterad med senaste dashboard!
Hårdvara:
NAND-X, JR-Programmer, Squirt Slaveboard eller motsvarande för att läsa/skriva nanden
Glitch chip, personligen brukar jag använda Squirt 1.2 eller Squirt 1.2b till slims
Eventuellt behöver du en Post Fix adapter också (beroende på vilken modell av slim du har och när den är tillverkad)
Mjukvara:
NANDPro eller Squirter (beroende på vilken hårdvara du valde)
SVF/XSVF för ditt moderkort om ditt chip inte är färdig programmerat (squirt kommer utan mjukvara)
RGX (eller DGX R.I.P för att få cpukey)
xeBuild GUI 2.091 (för att bygga sista nanden)
Eller så köper du installationen av oss på PSXCare och slipper all huvudvärk med att få allting o funka som det ska och funka någelunda vettigt (många som kan ha svårt att få Corona att funka t.ex. (det är det senaste moderkortet på slims)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Bookmarks