Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: RGH frågor!

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    14

RGH frågor!

Hej, ber om ursäkt på förhand om några av mina frågor redan är besvarade i forumet, men nu kommer iaf en samling frågor.

Skillnad på jtag och rgh på en slim?
    Min slim är även flashad, kan jag spela skivor online även om den är rgh:ad? Dvs går det välja att starta konsollen utan rgh aktiverat och ha den som "vanligt" med endast flashningen?
    Är 500kr för rgh på en slim bra pris?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    JTAG finns inte till slim, däremot finns RGH... RGH är egentligen bara en annan variant av JTAG (man uppnår samma mål)

Nej, du kan inte gå online med en RGH/JTAG maskin, dessa blir bannade inom 24h
    Det du kan göra är att installera "dualboot" dvs. special chip med en extra nand som du kan byta till, men finns inga garantier för att detta låter dig gå ut på live utan o bli bannad ändå...

Jao, det är väl ok... men sen beror det lite på vad som ingår, är det bara montering eller chip också? om du fått det som erbjudande av ngn du inte känner väl (som du vet kan lite grann om detta t.ex.) skulle jag inte gå med på det pga det låga priset... tyder oftast på att dom inte har så bra koll eller att dom använder kloner istället för vettiga chip...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    JTAG finns inte till slim, däremot finns RGH... RGH är egentligen bara en annan variant av JTAG (man uppnår samma mål)

Nej, du kan inte gå online med en RGH/JTAG maskin, dessa blir bannade inom 24h
    Det du kan göra är att installera "dualboot" dvs. special chip med en extra nand som du kan byta till, men finns inga garantier för att detta låter dig gå ut på live utan o bli bannad ändå...

Jao, det är väl ok... men sen beror det lite på vad som ingår, är det bara montering eller chip också? om du fått det som erbjudande av ngn du inte känner väl (som du vet kan lite grann om detta t.ex.) skulle jag inte gå med på det pga det låga priset... tyder oftast på att dom inte har så bra koll eller att dom använder kloner istället för vettiga chip...
    Går det installera speluppdateringar
    Som man annars installerar via live? Kan man ex ladda ner nya trupper till Fifa och uppdaterar när man gjort rgh?
    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av wartech Visa Inlägg
    Går det installera speluppdateringar
    Som man annars installerar via live? Kan man ex ladda ner nya trupper till Fifa och uppdaterar när man gjort rgh?
    Ja, det går... sålänge som någon har extraherat dom (plockat ut från hårddisken till datorn)

TU är vad du laddar hem från Xbox Live (Title Update) men det som Fifa/NHL har är något som kallas "roosters" om jag minns rätt... dessa är spel specifika och laddas INTE hem från live utan direkt från spel utvecklaren...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    14
    Ja, det går... sålänge som någon har extraherat dom (plockat ut från hårddisken till datorn)

TU är vad du laddar hem från Xbox Live (Title Update) men det som Fifa/NHL har är något som kallas "roosters" om jag minns rätt... dessa är spel specifika och laddas INTE hem från live utan direkt från spel utvecklaren...
    Okey. Men går dessa installera om man har rgh?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Okey. Men går dessa installera om man har rgh?

Ja, men inte via Xbox Live utan genom att manuellt kopiera in dom till rätt plats
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    14
    Ja, men inte via Xbox Live utan genom att manuellt kopiera in dom till rätt plats
    Okej. Vad bra,är det en omständig procedur?

Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Respekt
    12

Med lite datorvana samt google & forums , inte alls =)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44

Title updates ska ligga i en av 2 platser:

HDD1:\Cache\TU_...
    HDD1:\Content\0000000000000000\*Title ID*\000B0000\TU_...

roosters brukar man väl lägga som DLC:

HDD1:\Content\0000000000000000\*Title ID*\00000002\...

Title updates kan du hitta på http://marketplace.jqe360.com/ eller www.xbuc.net på jqe360 kan man tydligen numera också hitta roosters
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Ett par frågor..
    By MuKe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 08:47
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 15:09
  3. Frågor om 360
    By RedC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 19:10
  4. 3 små frågor
    By saigon in forum X-BOX Hårdvaruforum