Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: System Update - Varning

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question System Update - Varning

    Hej.

    Köpte en hårdmoddad Wii-konsoll hos PSX-care för kanske 4 år sen (tror det är wiikey) och har förut kört systemuppdateringar vad jag vill minnas. Nu slängde jag i Angry Birds för Wii
    och fick detta som jag inte kan påminna mig om att jag sett förut:

    IMPORTANT: If your Wii console includes unauthorized modifications, this update may detect and remove unauthorized content causing immediate or delayed inoperability of your console. Failure to accept this update may also render this and future games unplayable. If you do not wish to accept this update, you can hold down the POWER button for 4 seconds.

    What to do, what to do...? Sorry om lösningen kanske redan finns klistrad här men jag hittade inget. Vågar man köra en sån här update?

    Mvh

    /Fredrik

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Happ. Kände mig wild and crazy och gjorde uppdateringen, verkar lira. Kunde tyvärr inte få bort tråden.

    Mvh

    /Fredrik

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har lite av samma dilemma, en del spel vill nu uppdatera konsolen från 4.1E som jag har till senaste förmodar jag. Jag har oxå hårdchippat konsol. Så det borde inte vara nån fara då menar du? Det hände inget med konsolen, funkar alla spel osv?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om konsollen är regionsfri före uppdateringen så kommer den tyvärr inte vara det efter uppdateringen då regionsskyddet stärks från och med version 4.2

    Å andra sidan kringgås det lätt med en homebrew channel installation och t.ex. gecko

    http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_system_software
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. System update, vad gör jag fel?
    By tempan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 10:42
  2. System Update
    By Skrotet in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 19:49
  3. Varning för Wii System Menu 3.4!
    By Humanwar in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 19:43
  4. System update på en D2C Wii
    By Miyumi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 22:49
  5. Vad är wii system update???
    By leatherface696 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 23:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •