Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Föra över GTA V och Splinter Cell Blacklist från dator till Xbox360 hårddisk via FTP

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Föra över GTA V och Splinter Cell Blacklist från dator till Xbox360 hårddisk via FTP

    Hej

    Är ny på fortumet och har en fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
    Är heller inte någon expert på detta så om någon vet, förklara gärna så idiotsäkert som möjligt

    Jag har GTA V och Splinter Cell Blacklist på min dator. Hur gör jag för att (via FTP) tanka över dem (2 skivor för varje spel) till min Xbox360 (JTAG och har Dashlaunch och XEXMenu.
    Vet att jag gjort det tidigare, och då skulle man skiva in koder för respektive spel och skicka i nån text-fil på Xboxens hårddisk (som jag nu inte hittar). Så i nuläget har jag två grymma spel som jag inte kan använda, vill helst inte ha dem på skiva heller då jag tycker att fläkten susar lite för mycket

    //Daniel

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    GTA V:

    Extrahera skiva 1 med exiso GUI eller motsvarande, kopiera "Content" till hårddisken, släng resten av skiva 1...
    Konvertera skiva 2 till ditt favorit format (GOD eller uppackat) och kör det som vanliga spel...

    Splinter Cell Blacklist:

    Extrahera skiva 1 och 2, kopiera filerna från skiva 2 över skiva 1, radera "_hdd.layout" och "_dvd.layout", kopiera "Content" till hårddisken (därefter kan du ta bort den mappen från datorn) och kör spelet precis som vanligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tack Swizzy

    När du skriver "till hårddisken". Spelar det någon roll vart på hårddisken eller ska Content-mappen ligga på något speciellt ställe?

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Ta bara mappen från content mappen. hdd1/content/0000000000000000/545408A7 <--- Den mappen hittar du i content från disc 1. ( eller liknande )
    Last edited by croizez; 2013-10-04 at 09:16.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fondidan Visa Inlägg
    Tack Swizzy

    När du skriver "till hårddisken". Spelar det någon roll vart på hårddisken eller ska Content-mappen ligga på något speciellt ställe?
    Det måste vara interna hårddisken eller annat lagrings medium xboxens dashboard kan läsa, du hittar en content mapp där redan...

    dvs. du ska lägga content mappen så det blir typ hdd1:/content/000.../.../
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Strömma video från dator över Internet till Xbox360
    By thenolifers in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 09:38
  2. föra över spel till xboxen från dator?
    By Jooonnneee in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 18:25
  3. Call of Duty och Splinter Cell till xbox360
    By Alarinn in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 11:16
  4. Föra över filer från cd/dvd till xboxens hårddisk
    By Drem in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-09-28, 10:13
  5. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 01:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •