Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Spela online genom att byta hårddisk?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Cool Spela online genom att byta hårddisk?

    Shoo!

    Har en fråga om hur jag kan ta bort mitt CFW från mitt ps3 (tjock model), är det möjligt att man byter tillbaka till sitt original hårddisk?? och att man då kan körra online och sånt helt utan att bli bannad, eller är något annat gjort med ps3:et? och om man sedan vill ha cfw igen att bara byta tillbaka hårdisken.

    Har gjort mitt cfw här på psxcare för länge sen och då var de 3.55 jag gjorde och den nuvarande cfw jag har nu är 4.46 rogero / habib.

    eller steg två att man pluggar in usb minne med ofw och sedan är de lugnt.

    Tacksam för snabbt svar då jag vill veta om jag kan göra något för behålla mitt ps3 och inte köpa nytt för just online:et
    .....

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    vill bara tillägga att jag har bytt hårddisk en gång då jag fixade cfw 3.55 för några år sedan med typ 500 gb, och har kvar mitt gamla original hemma som inte legat in med nått cfw

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du måste uppdatera med OFW för att det ska funka, jag skulle rekomendera att du kör rogero's downgrader update (funkar endast med CFW), därefter köra ofw update för att minimera fel...

    Det är inte 100% säkert att gå online även om du återställer den och håller på... oavsett om du byter hårddisk eller ej...

    När du väl installerat högre OFW än 3.55 går det inte att installera CFW igen utan att först nedgradera maskinen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Aa okej, så det bästa är att köpa ett nytt ps3 som inte är med något cfw... men förstår inte de där riktigt, hur kan de inte vara säkert om ja bara byter hårddisk som aldrig haft nått CFW på??


  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av emad Visa Inlägg
    Aa okej, så det bästa är att köpa ett nytt ps3 som inte är med något cfw... men förstår inte de där riktigt, hur kan de inte vara säkert om ja bara byter hårddisk som aldrig haft nått CFW på??

    Moderkortet har också minne, där kan maskinen också spara saker som inte sparas på hårddisken, eftersom ingen vet till 100% om dom sparar information där som kan påverka hur dom ser på din maskin kan vi inte garantera att det är säkert att bara uppdatera med en OFW istället för CFW och byta hårddisken...

    Hade det bara varit hårddisken som hade ALL data för OFW/CFW hade det såklart inte varit några problem, men då hade det å andra sidan också varit helt annorlunda med downgrades eftersom du bara behöver byta ut filerna på hårddisken (efter att man knäckt krypteringen of course)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    då har jag fått större inblick i det hela.. det suger ju då är ju ända lösningen att köpa nytt ps3 om ja vill köra gta v online? men finns det något sätt som någon här kör på med cfw att spela online?? Kör på Rogero/Habib 4.46 just nu men ska uppdatera senaste 4.50 cfw habib idag

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av emad Visa Inlägg
    då har jag fått större inblick i det hela.. det suger ju då är ju ända lösningen att köpa nytt ps3 om ja vill köra gta v online? men finns det något sätt som någon här kör på med cfw att spela online?? Kör på Rogero/Habib 4.46 just nu men ska uppdatera senaste 4.50 cfw habib idag
    Uppdaterar du till 4.50 ska det gå att gå online, men det sker helt på egen risk...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    haha jo men de förstår jag ju , men är de någon som kan bekräfta att den testat de? hur spelar du själv online "Swizzy"

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av emad Visa Inlägg
    haha jo men de förstår jag ju , men är de någon som kan bekräfta att den testat de? hur spelar du själv online "Swizzy"
    Jag lirar på Xbox 360 med en 100% original maskin (har även hackade), annars har jag en Dualboot PS3 också (så jag kan skifta mellan OFW och CFW med olika hårddiskar och olika NOR kretsar [NOR kretsen är minnet på moderkortet])
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    "annars har jag en Dualboot PS3 också (så jag kan skifta mellan OFW och CFW med olika hårddiskar och olika NOR kretsar [NOR kretsen är minnet på moderkortet])"

    Är det något man kan fixa hos er på psxcare då? och vad kostar det? är det då 100% säkert att spela online?

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    En till fråga som kanske hör ihop med detta ämne, när man blir bannad på ps3? hur blir det då ? kan man spela fortfarande på sitt ps3 med sitt cfw eller hur blir det ? är det möjligt att unbanna sig från sitt ps3 om det skulle bli det? hittade massa på youtube där dom säger de är möjligt att unbanna

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av emad Visa Inlägg
    "annars har jag en Dualboot PS3 också (så jag kan skifta mellan OFW och CFW med olika hårddiskar och olika NOR kretsar [NOR kretsen är minnet på moderkortet])"

    Är det något man kan fixa hos er på psxcare då? och vad kostar det? är det då 100% säkert att spela online?
    Det funkar med vissa modeller av PS3 (inte alla) och är 99% säkert om du aldrig har moddat maskinen tidigare (så NOR kretsen på moderkortet är helt original)

    Det ända 100% säkra är att du kör med 2st PS3's, 1 original och 1 moddad...

    Det du behöver för Dualboot är rätt moderkort samt E3 NOR Flasher

    Citat Original inlägg av emad Visa Inlägg
    En till fråga som kanske hör ihop med detta ämne, när man blir bannad på ps3? hur blir det då ? kan man spela fortfarande på sitt ps3 med sitt cfw eller hur blir det ? är det möjligt att unbanna sig från sitt ps3 om det skulle bli det? hittade massa på youtube där dom säger de är möjligt att unbanna
    Det ska gå att unbanna en bannad PS3 ja, på samma vis som man kan på 360 (byta konsoll specifik data till motsvarande från en annan ps3) på 360 kräver det dock RGH/JTAG som gör att man blir bannad inom 24h, vad gäller PS3 och det vet jag inte hur det funkar...

    Blir du bannad ska det bara bli att du inte kan gå online med maskinen igen, annars är det inga problem vad jag känner till...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    okej så det blir inte så att man inte kan starta ps3:et alls sen eller vilka fall är det då ps3:et "brickar" och inte kan starta är då?

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det du behöver för Dualboot är rätt moderkort samt E3 NOR Flasher
    Vet du vad kostnaden är om man lämnar in den hos er på psxcare är då ??

    och så om man blir bannad är det inte så att ps3:et inte går att starta utan de är bara att ja inte kan köra online med den mer, vilka fall är det då "brickar" och inte kan starta händer då??.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2013-07-23, 17:07
  2. Kan man spela GTA IV online nu?
    By xepez in forum Grand Theft Auto IV (360)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 01:47
  3. Byta 360, offline mot online..
    By danoij in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 21:03
  4. Kan man spela online...
    By Djyohan in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 20:32
  5. Spela online?
    By yozi in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-02-25, 23:39

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •