Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Nätverksspel via Simple link?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Nätverksspel via Simple link?

    Tjenare

    Får ytterligare en gång dumförklara mig själv och använda mig av detta forumet
    för att få svar på mina frågor...

    Jag och min bror tänkte köra lite Diablo 3 på vars ett Xbox och vars en TV men i
    samma rum. Vi kopplade ihop våra Xbox:ar med en korsad nätverkskabel men fick
    inte detta att funka. Om jag kollar in credits på min box så står där att jag använder:

    Dash Version: 3.0 Rev58
    Kernel: 2.0.15574.0
    Skinversion: 3.0 Rev63

    Och min bror använder:

    Dash Version: 3.0B Rev402
    Kernel:2.0.15574.0
    Skinversion: 3.0B Rev402

    Kan nån förklara hur man går tillväga för att lösa detta? Vi testade även några andra spel men lyckades inte där heller. På våra Avatarer eller va F*n det nu heter så står det System Link Patched om nu det betyder nåt

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Steg 1: Uppdatera F3 så att båda har samma version (http://www.realmodscene.com/index.ph...90-f3-rev-775/ <--- senaste versionen)
    Steg 2: Stäng av F3 pluginet/LiNK
    Steg 3: Börja spela

    det är även värdefullt att ändra knapparna för screenshots alternativt stänga av den funktionen helt, detta stör nämligen med just Diablo III
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Haha... Ännu en gång kommer du och räddar dagen Ska se till att få hit min brors xbox så fixar vi det Tack för hjälpen

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Sådär... Då sitter jag här med både min och min brors maskin och ska installera och inser att jag faktiskt inte har en aning om vad jag ska göra egentligen... Har kollat nån guide på Youtube som visade hur jag packade upp filen på en USB-sticka för att sen kopiera in den på hårddisken via XEXmenu. Och här sitter jag nu och känner mig dum igen... Startar jag om boxen så går den tillbaka till min gamla F3. Går jag in på File Manager och väljer F3 Rev 775 Default.xex så startar den men alla spel är borta, dock finns avatarerna och gamescore kvar. Har för mig att jag sett en guide här nånstans hur jag löste detta men jag kommer inte ihåg var :-$ Har sett en länk men den är från 2010 och det e frågan om det inte hänt lite på marknaden sen dess Tips mottages tacksamt

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Morrisson Visa Inlägg
    Sådär... Då sitter jag här med både min och min brors maskin och ska installera och inser att jag faktiskt inte har en aning om vad jag ska göra egentligen... Har kollat nån guide på Youtube som visade hur jag packade upp filen på en USB-sticka för att sen kopiera in den på hårddisken via XEXmenu. Och här sitter jag nu och känner mig dum igen... Startar jag om boxen så går den tillbaka till min gamla F3. Går jag in på File Manager och väljer F3 Rev 775 Default.xex så startar den men alla spel är borta, dock finns avatarerna och gamescore kvar. Har för mig att jag sett en guide här nånstans hur jag löste detta men jag kommer inte ihåg var :-$ Har sett en länk men den är från 2010 och det e frågan om det inte hänt lite på marknaden sen dess Tips mottages tacksamt
    Kolla efter "Launch.ini", den talar om vart du har den gamla f3, därefter kopierar du default.xex etc. från den nya... därefter är det bara o starta om och köra... den borde behålla dina spel etc. som tidigare...

    ** edit: **

    Det du ska kika på i launch.ini är "default=" den lär peka till typ HDD:\Freestyle\default.xex" eller något åt det hållet... du kan annars uppdatera direkt på boxarna om du ändrar settings så att den letar efter beta uppdateringar, detta kräver dock internet anslutning till boxen (obviously)
    Last edited by Swizzy; 2013-10-17 at 18:20.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Nu verkar det som att jag fått till det iaf Gamepath försvann men det var ju ett lättlöst problem...
    Har sett i flera andra inlägg där det pratas om nander och annat skumt i samma mening som uppdateringar.. Vad e detta för uppdateringar egentligen?
    Finns det nån riktigt basic guide för hur det här med Jtag och dess program? Känner att jag faktiskt inte har nån som helst aning om allt man faktiskt kan göra

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Morrisson Visa Inlägg
    Nu verkar det som att jag fått till det iaf Gamepath försvann men det var ju ett lättlöst problem...
    Har sett i flera andra inlägg där det pratas om nander och annat skumt i samma mening som uppdateringar.. Vad e detta för uppdateringar egentligen?
    Finns det nån riktigt basic guide för hur det här med Jtag och dess program? Känner att jag faktiskt inte har nån som helst aning om allt man faktiskt kan göra
    Det handlar om Kernel/Dashboard updates, du kan läsa om det här: http://xebuildtut.xedupd.com det är en hyffsat up-to-date guide, men på engelska...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Simple Ps3 proxy - Guide
    By Qwerti in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 08:38
  2. Nätverksspel
    By Jimpa9 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-21, 19:32
  3. Nätverksspel mellan 2 st xboxar
    By FDMan in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-04, 17:10
  4. Nätverksspel
    By dabjork in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-17, 16:53

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •