Hej
Såg att Assassins Creed Black Flag släpps och undrar hur jag ska tanka över det till min Xbox360 med JTAG. Antar att det ska packas upp och att några/nån mapp skall kopieras in på hårddisken?
Hej
Såg att Assassins Creed Black Flag släpps och undrar hur jag ska tanka över det till min Xbox360 med JTAG. Antar att det ska packas upp och att några/nån mapp skall kopieras in på hårddisken?
Nu har jag inte spelet själv, men det bör vara motsvarande dom flesta andra... packa upp med exisoGUI eller konvertera med ISO2GOD och för över... (om det nu är iso du har)
Om det är flera skivor får du återkomma så får jag kika närmare på datan i spelet för att se hur du ska hantera det
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Glömde ju nämna det att det ligger på 2 skivor
Det är bara DVD 1 som story mode ligger på. dvd 2 är multiplayer.
Så då är det bara DVD 1 jag behöver packa upp och FTP:a över på hårddisken, precis som ett spel med 1 skiva?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Tack för hjälpen, hem och leka sen då
Värt att tänka på är att FSD Pluginet tydligen orsakar problem för många (svart skärm bara) detta löser man enkelt genom att helt enkelt genom att stänga av FSD Pluginet (unload)
Google is your friend!
Gäller samma sak för Call of Duty: Ghosts? Att det bara är DVD1 man behöver ladda över?
COD: Ghosts verkar ha en liten installation på 2GB från skiva 2, samt lite extra ljud filer (tyska, franska, italienska, polska, portugisiska, ryska, spanska samt några på engelska (vet ej om dom behövs till något)
** edit: **
Efter att ha kollat filerna lite snabbt är det samma filer för det engelska språket som på skiva 1, det är bara 1 fil som inte finns på skiva 1 men finns på skiva 2, denna är troligen för typ musik vid installation eller något
Last edited by Swizzy; 2013-10-31 at 21:43.
Google is your friend!
Ok, så då räcker det med att installera skiva 1 på hårddisken då och skippa skiva 2?
Google is your friend!
Kom på att jag försökte installera CoD: Black Ops II tidigare, det gick igång och jag började spela, men efter en biljaktsschen i början så blev allt svart, blev så efter omstart också. Antar att jag installerade det fel, var ju 2 skivor för det också om jag inte minns fel. Någon som har tips för hur jag borde installerat det?
Black ops2 har bara 1 skiva vad jag vet... det är troligen så att du saknar någonting från skivan som orsakar problemet... (den försöker ladda data som inte existerar vilket leder till att spelet crashar)
Google is your friend!
Rekommenderar du att jag laddar om spelet då kanske och tankar över DVD 1 igen och ser om det funkar? För det verkar ju inte vara nån uppdatering i Xboxen som krävs med tanke på att spelet går att köra en stund?
Google is your friend!
Jag testar det så får vi se hur det går då
By the way, att ladda upp Battlefield 4, är det bara DVD 1 som behöver laddas upp där också?
Bookmarks