Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Hur laddar jag upp Assassins Creed Black flag via FTP till JTAG

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Hur laddar jag upp Assassins Creed Black flag via FTP till JTAG

    Hej

    Såg att Assassins Creed Black Flag släpps och undrar hur jag ska tanka över det till min Xbox360 med JTAG. Antar att det ska packas upp och att några/nån mapp skall kopieras in på hårddisken?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fondidan Visa Inlägg
    Hej

    Såg att Assassins Creed Black Flag släpps och undrar hur jag ska tanka över det till min Xbox360 med JTAG. Antar att det ska packas upp och att några/nån mapp skall kopieras in på hårddisken?
    Nu har jag inte spelet själv, men det bör vara motsvarande dom flesta andra... packa upp med exisoGUI eller konvertera med ISO2GOD och för över... (om det nu är iso du har)

    Om det är flera skivor får du återkomma så får jag kika närmare på datan i spelet för att se hur du ska hantera det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Glömde ju nämna det att det ligger på 2 skivor

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Det är bara DVD 1 som story mode ligger på. dvd 2 är multiplayer.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Så då är det bara DVD 1 jag behöver packa upp och FTP:a över på hårddisken, precis som ett spel med 1 skiva?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fondidan Visa Inlägg
    Så då är det bara DVD 1 jag behöver packa upp och FTP:a över på hårddisken, precis som ett spel med 1 skiva?
    Japp
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Talking

    Tack för hjälpen, hem och leka sen då

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Värt att tänka på är att FSD Pluginet tydligen orsakar problem för många (svart skärm bara) detta löser man enkelt genom att helt enkelt genom att stänga av FSD Pluginet (unload)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Gäller samma sak för Call of Duty: Ghosts? Att det bara är DVD1 man behöver ladda över?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fondidan Visa Inlägg
    Gäller samma sak för Call of Duty: Ghosts? Att det bara är DVD1 man behöver ladda över?
    COD: Ghosts verkar ha en liten installation på 2GB från skiva 2, samt lite extra ljud filer (tyska, franska, italienska, polska, portugisiska, ryska, spanska samt några på engelska (vet ej om dom behövs till något)

    ** edit: **

    Efter att ha kollat filerna lite snabbt är det samma filer för det engelska språket som på skiva 1, det är bara 1 fil som inte finns på skiva 1 men finns på skiva 2, denna är troligen för typ musik vid installation eller något
    Last edited by Swizzy; 2013-10-31 at 20:43.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Ok, så då räcker det med att installera skiva 1 på hårddisken då och skippa skiva 2?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fondidan Visa Inlägg
    Ok, så då räcker det med att installera skiva 1 på hårddisken då och skippa skiva 2?
    Det ska räcka ja, eventuellt behöver du "content" från skiva 2, inte helt hundra på den fronten ännu, det kan vara som med BF3 att det är HD Texture pack bara (bättre grafik)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Kom på att jag försökte installera CoD: Black Ops II tidigare, det gick igång och jag började spela, men efter en biljaktsschen i början så blev allt svart, blev så efter omstart också. Antar att jag installerade det fel, var ju 2 skivor för det också om jag inte minns fel. Någon som har tips för hur jag borde installerat det?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Black ops2 har bara 1 skiva vad jag vet... det är troligen så att du saknar någonting från skivan som orsakar problemet... (den försöker ladda data som inte existerar vilket leder till att spelet crashar)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Rekommenderar du att jag laddar om spelet då kanske och tankar över DVD 1 igen och ser om det funkar? För det verkar ju inte vara nån uppdatering i Xboxen som krävs med tanke på att spelet går att köra en stund?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fondidan Visa Inlägg
    Rekommenderar du att jag laddar om spelet då kanske och tankar över DVD 1 igen och ser om det funkar? För det verkar ju inte vara nån uppdatering i Xboxen som krävs med tanke på att spelet går att köra en stund?
    Går spelet att köra en stund brukar det inte vara några problem med uppdateringar, det kan vara data som saknas eller en bugg i spelet (då behöver du title update)

    Jag skulle rekomendera att du börjar med att kolla filerna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag testar det så får vi se hur det går då

    By the way, att ladda upp Battlefield 4, är det bara DVD 1 som behöver laddas upp där också?

Liknande diskussioner

  1. Assassins Creed Brotherhood problem
    By sune in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-05, 17:00
  2. Assassins Creed: Brotherhood AP 2.5
    By mireh002 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 20:22
  3. Assassins Creed 2 - newbie....
    By corre in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 08:47
  4. assassins creed startar...ibland
    By neonille in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 02:16
  5. Assassins Creed??
    By Itchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 23:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •