Hejsan! Har nyligen fixat en SuperSlim PS3 med 3K3Y monterad och har senaste firmware på både 3K3Y och Ps3an (2.02 och 4.50 i den ordningen)
Problemen kommer dock när jag försöker starta mina spel ifrån hårddisken, jag har följt alla instruktioner om hur man skapar Isofiler och sånt ifrån JB rips och har lagt ner alla filer som ska vara på hårddisken för att kunna köra backups (FPGA.vme blandannat). 3K3Y känner igen att jag har en hårddisk i och jag kan välja spelen och trycka på "Eject to Load" osv men när Ps3an väl försöker boota spelet så blir det bara en svart skärm följd av errorkoden "80010017 : Failed to start the game".
Har läst omkring på 3K3Y's forum och tittat på deras instruktionsguider, försökt med en massa olika lösningar men problemet kvarstår, enligt deras guide så kan det bero på att D1 nyckeln saknas i konfigurationsfilen, dock bör detta inte vara ett problem då den senaste firmware gjorde sig av med D1 nycklar överhuvudtaget.
Några förslag/ hjälp?
Tack på förhand!
Edit : Vill också påpeka att jag fick den monterad hos Psxcare och det finns speldata på den från MW3 och Darksiders 2 så ni (PsxCare) fick den uppenbarligen att fungera :S, detta leder mig till att tro att jag saknar filer på min hårddisk som är nödvändiga för att spela spelen, har dock försökt med de få olika filer som man bör ha på HDD'n när man spelar (FPGA.vme blandannat) och inget gott resultat. Firmware på mitt 3K3Y är också den senaste så det bör inte vara något problem..
Bookmarks