Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Problem med 3K3Y på SuperSlim

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Problem med 3K3Y på SuperSlim

    Hejsan! Har nyligen fixat en SuperSlim PS3 med 3K3Y monterad och har senaste firmware på både 3K3Y och Ps3an (2.02 och 4.50 i den ordningen)

    Problemen kommer dock när jag försöker starta mina spel ifrån hårddisken, jag har följt alla instruktioner om hur man skapar Isofiler och sånt ifrån JB rips och har lagt ner alla filer som ska vara på hårddisken för att kunna köra backups (FPGA.vme blandannat). 3K3Y känner igen att jag har en hårddisk i och jag kan välja spelen och trycka på "Eject to Load" osv men när Ps3an väl försöker boota spelet så blir det bara en svart skärm följd av errorkoden "80010017 : Failed to start the game".

    Har läst omkring på 3K3Y's forum och tittat på deras instruktionsguider, försökt med en massa olika lösningar men problemet kvarstår, enligt deras guide så kan det bero på att D1 nyckeln saknas i konfigurationsfilen, dock bör detta inte vara ett problem då den senaste firmware gjorde sig av med D1 nycklar överhuvudtaget.

    Några förslag/ hjälp?

    Tack på förhand!

    Edit : Vill också påpeka att jag fick den monterad hos Psxcare och det finns speldata på den från MW3 och Darksiders 2 så ni (PsxCare) fick den uppenbarligen att fungera :S, detta leder mig till att tro att jag saknar filer på min hårddisk som är nödvändiga för att spela spelen, har dock försökt med de få olika filer som man bör ha på HDD'n när man spelar (FPGA.vme blandannat) och inget gott resultat. Firmware på mitt 3K3Y är också den senaste så det bör inte vara något problem..
    Last edited by Yupingas; 2013-10-29 at 18:56.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du ska INTE ha FPGA.vme och övriga filer på hårddisken... radera dessa och BARA spel på hårddisken, detta bör lösa problemet... att ha uppdaterings filerna på minnet KAN ställa till med problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Alright! Får testa detta!

    Edit : Får fram samma error fortfarande. Har bara spelen på hårddisken nu och ingenting annat.
    Last edited by Yupingas; 2013-10-30 at 12:13.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yupingas Visa Inlägg
    Alright! Får testa detta!

    Edit : Får fram samma error fortfarande. Har bara spelen på hårddisken nu och ingenting annat.
    Har du testat att starta så som vi gör i videon här?: http://www.youtube.com/watch?v=MPTNnsA4dHw spelet som ska sitta i läsaren kan inte vara vilket som helst om jag minns rätt, kika på tillverkarens hemsida för mer information om det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har gjort precis som ni gör i videon. Har testat med två olika fysiska spelskivor (Fifa 08 och GTA 5) men samma error kommer upp, ska titta lite på deras hemsida och se ifall det finns något om specifika spel som behövs för att köra från HDD.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Min kollega ramiz sa att äldre spel funkar, men inte nya, och Fifa 08 borde funka...

    Han sa även att man måste decryptera alla spelen man ska köra, är dom du har där decrypterade?

    Får du det inte att funka trots detta kan du om du bor i stockholm svänga förbi butiken med din hårddisk samt ett (eller flera) spel så testar vi vad som är fel, och försöker hjälpa dig lösa problemet, bor du inte i stockholm blir det att du får skicka maskinen till oss, då tillkommer såklart fraktkostnader fram och tillbaka...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har testat både Decrypterat och encrypterat, prövade med Fifa 08 häromdagen, samma resultat. Tror jag får kika förbi hos er i helgen förmodligen och se om vi kan kolla vad felet är!

Liknande diskussioner

  1. 3k3y Guide???
    By Palmen80 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-19, 22:50
  2. 3k3y No Key help.
    By Wowerus in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-06, 06:49
  3. 3k3y
    By gustav45 in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-25, 09:36
  4. 3k3y HJÄLP TACK
    By nisse in forum Playstation 3
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 10:46
  5. 3k3y minneskortsavspegling
    By psytroll in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-26, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •