Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Uppdaterng påbörjade från hårddisk (iso) avbruten och stoppad

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Norrtälje, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Uppdaterng påbörjade från hårddisk (iso) avbruten och stoppad

    Hej!
    Jag körde igång ett spel från min slitter nya Xbox som precis kom från grabbarna grus...

    Nu har det visat sig att jag haft lite problem med olika hårddiskar (har flera xbox).
    Jag köpte alltså att helt nytt xbox med xkey och en hårddisk till detta (hade ett gammalt som de lagade samtidigt).

    när jag installerade allt fungerade först inte nya hårddisken i nya xbox, heller inte gamla hårddisken i gamla xbox.
    testa nya hårddisken i gamla xbox - funkade och går att spela.

    Testade gamla hårddisken i nya xbox... hittades.
    körde igång ett spel bara för att se att det gick igång - vilket det gjorde.

    men sen kom grabben och skulle lira ett spel och råkade klicka ja på uppdatering av dashbard från hårddisken (iso spelet).

    nu har jag felkoden: 3F45-3FA4-2800-0F00-C000-0034
    Vilket jag misstänker betyder att den inte kan forsätta för att den inte hittar uppdatering via skiva.

    Kan jag på något sätt gå runt detta?
    var hittar jag isåfall den informationen som hjälper mig vidare?

    HELP ME!!!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar <--- denna borde lösa ditt problem

    Basically, du behöver ladda hem 16202 updaten och köra den från ett usbminne formaterat i FAT32 alternativt att du väljer samma spel igen med hjälp av displayen (om du har en sådan?)

    Sista delen av felkoden "C000-0034" säger att den helt enkelt inte kan läsa uppdateringen längre, så du behöver egentligen bara kolla versionen som enligt en snabb omräkning i huvudet säger mig att du behöver just 16202... (3FA4 konverterat till decimal [detta är hex] bör vara 16202 om jag inte tänker fel i skallen just nu)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Norrtälje, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jag har precis lagt in den på en USB-sticka!

    så nu kör vi!

    men det var ju skitbra att veta att det går att koppla in displayen och köra samma spel igen...

    Är det möjligen Björn som hjälper mig?
    Kan säga att nya hårddisken funkar nu på gamla Xbox... och gamla på den nya... (tydligen)!
    Måste ju varit nåt jätte konstigt - båda diskarna borde ju funka på båda xboxen - i praktiken tycker jag.
    Hade nämligen bätte användning för den stora disken i vardagsrummet - så ska testa den där igen snart!
    Last edited by hugfan; 2013-10-30 at 20:52.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Norrtälje, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Sen täker jag på detta steg:
    9.Ta bort alla konsolens lagringsenheter, inklusive USB-flashminnen, externa hårddiskar eller den interna hårddisken på Xbox 360 S-konsolen. Lär dig hur du tar bort hårddisken.

    har lokaliserat hur man tar ut hårddisken - men ska man starta boxen utan hårddisk?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hugfan Visa Inlägg
    jag har precis lagt in den på en USB-sticka!

    så nu kör vi!

    men det var ju skitbra att veta att det går att koppla in displayen och köra samma spel igen...

    Är det möjligen Björn som hjälper mig?
    Kan säga att nya hårddisken funkar nu på gamla Xbox... och gamla på den nya... (tydligen)!
    Måste ju varit nåt jätte konstigt - båda diskarna borde ju funka på båda xboxen - i praktiken tycker jag.
    Hade nämligen bätte användning för den stora disken i vardagsrummet - så ska testa den där igen snart!
    Yes, that'd be me

    Vad bra att du löste det utan att behöva skicka maskinen till oss, lite intressant att det funkar på den ena men inte den andra :S sådana grejer brukar oftast bero på att man kör olika mjukvaru versioner på chippet, men är 99.9% säker på att båda dina maskiner har samma version och dessutom samma configuration, då ska båda maskinerna ha samma förutsättningar för hårddiskarna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Norrtälje, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    om båda haft samma mjukvaror, varför ville då nya boxen uppdater vid start av samma spel som utan problem startade på den gamal xboxen?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skall vi vara petiga så har väl maskinerna inte samma fysiska version av xk3y chippen. Är rätt säker på att sista leveransen var en nyare uppdaterad hårdvaruversion av xk3y.

    Prova ge diskarna mer ström med en Y-kabel till dubbla USB-portar på boxen.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1646
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av hugfan Visa Inlägg
    om båda haft samma mjukvaror, varför ville då nya boxen uppdater vid start av samma spel som utan problem startade på den gamal xboxen?
    Samma firmware i xk3y chippen.

    Boxarna brukar vi inte systemuppdatera om inte kunden frågat om det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Norrtälje, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Då kan jag meddela att tricket med display funkade klockrent.
    Nu är boxen igång igen, funkar med den gamla hårddisken - ska testa nya igen å se om den funkar bättre nu!!!

    Återigen är ni klockrena på er support - ni är bäst - precis som jag sagt tidigare!!!!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Norrtälje, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Det är en sån kabel jag har (den följde ju med i boxen)!

    Testade nu efter att jag vet att gamla hårddisken funkade i nya boxen att köra in nya hård disken igen - resultat: hittar ingen hårddisk.

    Jag finner det märkligt.
    jag använder kabeln för att få mer ström till disken, men funkar ändå inte - då den inte hittas.
    Vare sig med eller utan display.

    Antar att jag får leva med det?
    eller finns det några övriga tester som kan göras?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hugfan Visa Inlägg
    Det är en sån kabel jag har (den följde ju med i boxen)!

    Testade nu efter att jag vet att gamla hårddisken funkade i nya boxen att köra in nya hård disken igen - resultat: hittar ingen hårddisk.

    Jag finner det märkligt.
    jag använder kabeln för att få mer ström till disken, men funkar ändå inte - då den inte hittas.
    Vare sig med eller utan display.

    Antar att jag får leva med det?
    eller finns det några övriga tester som kan göras?
    Du kan koppla med displayen mellan och se vad displayen säger... [om du får upp ett meddelande om att den hittat disken är det riktigt sjukt om det fortarande inte funkar]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Norrtälje, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Den hittar inte hårddisken vare sig med eller utan display!

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Norrtälje, Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    kom hem, glad ihågen och skulle lira lite... ensam hemma...
    På med xbox, ladda in NHL 14... kommer till samma skärm för uppdatering av mjukvara som grabben gjorde igår - då det blev problem.
    Testar på grabbens rum, hans xbox klarar NHL 14 (han fick det gamla till sitt rum).

    då återstår det bara att undra vad det är som är skillnaden mellan nya och gamla utöver själva maskinen isig.

    Vad ska jag göra - vill bara att allt skall fungera som det ska göra!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hugfan Visa Inlägg
    kom hem, glad ihågen och skulle lira lite... ensam hemma...
    På med xbox, ladda in NHL 14... kommer till samma skärm för uppdatering av mjukvara som grabben gjorde igår - då det blev problem.
    Testar på grabbens rum, hans xbox klarar NHL 14 (han fick det gamla till sitt rum).

    då återstår det bara att undra vad det är som är skillnaden mellan nya och gamla utöver själva maskinen isig.

    Vad ska jag göra - vill bara att allt skall fungera som det ska göra!
    Får du uppdaterings förfrågan när du kör spelet? ladda isåfall hem senaste updaten och kör in den genom ett USB minne (så slipper du det problemet tills det kommer en ny dashboard med nya spel någon gång efter nyår)

    Det lär vara olika versioner av chippet (designen på själva kretsen skiljer lite, mjukvaran är densamma och funktionerna ska vara desamma också)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Avbruten uppdatering...
    By peroy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-08, 19:40
  2. Avbruten streamning?
    By spigo in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 20:48
  3. Spola från CD och ej från hårddisk?
    By mrspurs in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 23:16
  4. Funkar från skiva, ej från hårddisk
    By T-Bone in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-07, 08:40
  5. Avbruten filöverföring
    By fr0d0 in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-08-15, 17:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •