Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: PS 1 spel

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    PS 1 spel

    En fråga, jag har moddat mitt playstation med 3k3y. Om man har ett playstation 1 lr 2 spel som .bin fil går
    det att överföra till en bärbar hårdisk och köras lika dant som ett playstation 3 spel?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova.

    PS3:an måste vara av en modell som hade kunnat spela spelet om du stoppat det som original i läsaren. Dvs det fungerar bara att köra PS2 spel på en gammal 60-giggare. PS1 spel har jag glömt vilka ps3 som klarar av.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    PS1 spel har jag glömt vilka ps3 som klarar av.
    Finns det verkligen nån PS3 som INTE klarar PS1-spel?
    Har absolut för mig att alla klarar det.
    De tre olika versioner jag har haft, har klarat det och ingen av dem var 60-giggare.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Finns det verkligen nån PS3 som INTE klarar PS1-spel?
    Har absolut för mig att alla klarar det.
    De tre olika versioner jag har haft, har klarat det och ingen av dem var 60-giggare.
    Alla Ps3 modellerna ska klara PS1 spel, men... osäker på huruvida 3k3y/cobra ODE etc. funkar med dom spelen, det kan vara så att dom inte har stöd för det då dom är utvecklade för att köra PS3 spel enbart... bästa stället att fråga är på deras egna support forum: http://k3yforums.com/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Alla Ps3 modellerna ska klara PS1 spel, men... osäker på huruvida 3k3y/cobra ODE etc. funkar med dom spelen, det kan vara så att dom inte har stöd för det då dom är utvecklade för att köra PS3 spel enbart... bästa stället att fråga är på deras egna support forum: http://k3yforums.com/
    Ok, bara att Hansi skrev
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    PS3:an måste vara av en modell som hade kunnat spela spelet om du stoppat det som original i läsaren. PS1 spel har jag glömt vilka ps3 som klarar av.
    och då borde ju alla klara även iso, men visst, lättaste är ju att själv prova eller fråga på deras eget forum.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •