Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Nya 360 Squirt 1.3 frågor

Registrerade
    Apr 2012
    Respekt
    0

Nya 360 Squirt 1.3 frågor

Hej har försökt hitta användbar info om det här kortet men alla forum och PDF filer är skrivna på usel engelska som bara gör mig mer förvirrad.
    Skulle vilja veta om kortet är för-programmerat med nått eller måste man ha en programmerare för att skriva in det på kortet?
    Sen om någon kan hjälpa mig "översätta" lödpunkterna på den nya kortet till det äldre 1.2 kortet då dom tydligen är nya nu.
    Här är det nya PINOUT schemat jag har hittat:
    B= PLL BYPASS ( vad är den här till för?)
    U= CPU_RST (väldigt mycket snack om nån metall skyddad kabel som måste användas, vad nu det är.)
    N= POSTBIT ( är det samma som POST_OUT1 eller?)
    K= SCL
    J= SDA
    3v3,GND och CLK ser jag punkter som heter på nya så antar att det är samma som på gamla 1.2 kortet.
    Kan nån göra en färg/bokstavs översättning till 1.2 kortet så man kan använda dom TUT som finns för det kortet så gör ni en gubbe glad.
    Som ni antagligen antar är jag en färsking på just RGH sättet och är rätt vilse i pannkakan.
    Tack på förhand
    MVH Siltan
    Last edited by Siltan; 2013-11-10 at 19:56.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Här får du en bild med punkterna markerade mot ett 1.2 chip

Postbit är samma som post_out1
    PLL BYPASS används till RGH 1 på tjockis (istället för SCL och SDA) du behöver inte använda CLK med Squirt 1.2/1.3 vet dessvärre inte hur du ska göra för att stänga av kristallen på 1.3, men på 1.2 var det motståndet bredvid kristallen du använder för det...

SPI Punkterna är utmärkta med samma namn, likaså VCC och GND därav jag inte ritat något för dom

Squirt chippen har enbart varit förprogrammerade med 1.2 chippen efter att Corona hacket släpptes, och då var det för corona... du behöver ha en Squirt Slaveboard för att programmera om 1.3 chippen, det är samma metod som med 1.2 men andra bitstreams, i skrivande stund finns det ingen bitstream som funkar med corona, den ska dock vara på väg enligt vad tillverkaren sa till mig när jag pratade med honom i förra veckan (det ska komma i mitten av veckan här)

Om du vill kan jag göra en bild åt andra hållet med Squirt 1.3 med punkterna markerade samt med text för vad det är för punkt... ska bara hitta en bra bild på 1.3 eller göra en egen först
    Last edited by Swizzy; 2013-11-11 at 02:55.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du köpt chippet av oss så är det bara att skicka in det om du vill ha det omprogrammerat. Jag vet att vi har skickat 1.3 chippet till ett par kunder som egentligen beställde 1.2 men då trodde jag att det var mer likt 1.2:an än vad det är.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Så, nu har jag ritat ett diagram åt dig med punkterna mot ett Squirt 1.3 chip =)

Last edited by Swizzy; 2013-11-11 at 02:55.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Apr 2012
    Respekt
    0
    Tack,tack och återigen tack.Det var otroligt snällt. Ja jag var en av dom som hade beställt 1.2. Skulle det gå bra att bara komma in med kortet i stället för att skicka in det? Bor i krokarna nämligen. Har ni hört nått om bitstreamen till Corona v1 än? För självklart är det den jag ska fixa till syrrans kille . Är det nått mer i hårdvara som man behöver för hacket. Jag har NAND-X,squirt 1.3, vanlig entrådig kabel och självklart löd prylar? Läste nått om att man var tvungen att ha v.3 på NAND-Xen men har ingen aning om hur man vet var och hur man ser vad man har.

Du är bäst Swizzy det är grymt snällt och kommer göra allt mycket lättare.
    Ska kolla på det så fort jag kommer hem.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hör av dig via email när du ser att bitstreamen kommit så programmerar vi upp ett chip i förväg åt dig så kommer du bara in och byter det du har.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag bytte ut squirt chippet mot ett xecuter slim proto. Swizzy, det skall väl fungera på en corona v1? Enligt produktinformationen skall det vara förprogrammerat.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag bytte ut squirt chippet mot ett xecuter slim proto. Swizzy, det skall väl fungera på en corona v1? Enligt produktinformationen skall det vara förprogrammerat.
    Ja, enligt allt jag läst mig till hittils ska det funka bättre än CR3 Pro dessutom
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. 360 Squirt 1.2 rev B Lödschema/instruktioner?
    By tomme93 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2013-08-09, 21:52
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 15:09
  3. Frågor
    By dolppen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 12:25
  4. Två frågor
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 08:15
  5. två frågor
    By Zandy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-08, 23:15