Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem. Eller kanske inte?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    23

    Unhappy Problem. Eller kanske inte?

    Tänkte sätta mig och spela lite Tales of Destiny (back-up) idag på min Messiah-moddade ps2. Blir lite småsur när det inte går igång. Provar igen med samma spel. Fungerar inte. Efter att ha provat ett antal back-upspel som borde fungera så blir jag lite sur. Inget verkar fungera. De fungerade perfekt på mitt moddade playstation.

    Problemet är att jag inte kan spela på det längre eftersom chippet i mitt playstation har lossnat på ett antal punkter efter en liten hastig resa ner till landet golvet. Kan varken spela origínalspel eller back-ups på det längre. Lite småsurt. Så då är min fråga, har det blivit fel på mit ps2 eller är ps2 bara känsligare gentemot playstation? Hur mycket skulle ni ta för att löda tillbaka chippet på mitt playstation igen? Jag har nämligen ingen möjlighet att fixa det själv eftersom jag verkar få parkinson så fort jag ska hålla på med något som ens är i närheten av att vara pilligt. Känner ingen som kan löda in heller. Livet är bra surt ibland.

    Aja, ha det så bra svara på min fråga snarast. Annars kanske jag blir... ööööhh... surare än vad jag redan är.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Tryck 2 ggr på reset efter att du startat din PS2 för att spela PS1 spel.

    Att fixa din playstation kostar 350-500:-

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Yaroze Guest

    Post

    smart att tala om att man tappat den

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    23

    Post

    Självklart vet jag hur man startar Playstationspel på PS2 med Messiah. Och jag har dessutom inga problem med Original PAL och NTSC. Därför undrade jag om PS2 är känsligare än Playstation när det kommer till back-ups.

    Och vem säger att det var jag som tappade mitt playstation?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Yaroze trodde du menade att du tappat din PS2. Vad jag förstått är din PS1 sönder så att du måste använda PS2 för att spela PS1 spel.

    Jag säger alltid att varje PS1 och PS2 kan vara mer eller mindre bra på att läsa olika cd-r märken.

    Vad som fungerar på en PS1/PS2 behöver inte alls fungera bra på en annan.

    Man får prova lite olika skivor tills man hittar något som fungerar. Har man stora problem kanske man måste lämna in sin PS2 för rengöring/kalibrering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. 1.2 Vanliga problem, spel som inte startar osv
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 17:25
  2. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  3. PS1: CD spinner upp långsamt eller inte alls
    By Wizzie in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 08:04
  4. DVD eller inte?
    By Loco in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-14, 15:35
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •