Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Games-mapp direkt i rooten?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2013
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Games-mapp direkt i rooten?

    Hej! Jag har precis köpt en Jtag-hackad slim X360 med 1tb hd av er. Jag var förstås nyfiken och ville prova, så jag drog in två originalspel på hårddisken med Xex Menu. De startade utmärkt. Saken är den

    1. att jag lade spelen i en mapp som heter Games. Jag läste i ett forum att det var vad man skulle göra för att spelen skulle hittas av Xex och i ett annat att det skulle kunna leda till att Xex kraschar. Vilket gäller?
    2. Spelen startar utan skiva i utan att jag har gjort något mer, alltså jag har inte kört Iso2god. Det har jag också läst senare att man måste göra. Har jag en magisk tur eller är det något som jag har missförstått?

    Mvh, P

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Det är så det funkar ja, men kör du det på interna hårddisken och INTE har en usb hårddisk/ett usb minne i någon av portarna kommer den att hänga sig (stanna på svart skärm) det är mycket möjligt att det löst sig med nyare dashboard versioner, ingen aning... det var länge sedan jag själv hade det problemet då jag helt enkelt undviker att ha det så

    2. GOD är ett format som man har för original dashboarden medans XEX är det som XEXMenu behöver, ISO2GOD konverterar ISO filer till GOD (som namnet tyder!) du kan köra antingen eller, spelar ingen större roll vilket du kör, men på interna brukar man väl rekomendera att man kör med GOD formatet för att minimera antalet filer (du har inte oändligt med antal filer som kan lagras på interna hårddisken )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2013
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    1. Än har den inte hängt sig men det kanske är en tidsfråga bara, så jag tar det säkra före det osäkra och döper om mappen. Tack så mycket.

    2. Så XEXMenu och GOD är alltså två olika sätt att lösa hur man kan lagra och köra spelen och fördelen med GOD är att den inte skapar lika många filer? Har jag förstått det rätt så? Då undrar jag lite försynt hur många filer som faktiskt kan lagras på interna hårddisken? Det känns som att jag det kanske var rätt onödigt att jag köpte en TB om det ändå inte kan nyttjas?

    3. Det här kanske strider mot god forum-sed och då får du rätta mig, men jag tänkte även passa på att höra om det är möjligt att överföra GOD-filer direkt från PC till Xbox via en direktkoppling utan något modem emellan? Min router och min Xbox är väääldigt långt ifrån varandra nämligen. Om inte, vad är det näst bäst alternativet? USB? Just nu provar jag med FTP via Wi-Fi och det verkar fungera, om än inte så fort.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    2. XEXMenu är ett program, XEX är ett filformat som även brukar vara det man säger när man extraherat ett spel till en mapp med spelets data...
    Du kan läsa om begränsingarna för filsystemet här: http://www.free60.org/FATX#Limitations

    Men ja, en av fördelarna är att man inte har lika många filer... och även att filernas namn inte är för stora/långa etc. du kan även starta GOD direkt från vanliga dashboarden (utan XEXMenu eller FSD t.ex.)

    3. Jao, asså du kan koppla trådlöst med Wifi eller med homeplug (nätverk genom elledningarna i huset) eller vad du nu känner för, allting som du kan använda med en PC för att få nätverk hemma bör funka med Xbox 360 också (undantaget är såklart nätverks kort... ) Du kan även med hjälp av ett usb minne/en usb hårddisk [formaterad i fat32] överföra grejer från datorn till Xboxen... du kan även köra spel från usb minne/hårddisk om du skulle vilja det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2013
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack! Jag kikade på din länk och gissar att det är den här infon jag borde kunna få ut något av:

    Maximum File Size 4 GB (4294967296 bytes)
    Maximum File Per Directory 0x1000 (4096)
    Possible Cluster Sizes 4 KB (0x1000 bytes, 0x8 sectors per cluster), 8 KB (0x2000, 0x10 SPC),16 KB (0x4000, 0x20 SPC), 32 KB (0x8000, 0x40 SPC), 64 KB (0x10000, 0x80 SPC)

    Förutom Max File Size så förstår jag dock inte så mycket mer. Är det 4096 filer totalt som kan sparas på den interna hårddisken?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av patrik.lundgren Visa Inlägg
    Tack! Jag kikade på din länk och gissar att det är den här infon jag borde kunna få ut något av:

    Maximum File Size 4 GB (4294967296 bytes)
    Maximum File Per Directory 0x1000 (4096)
    Possible Cluster Sizes 4 KB (0x1000 bytes, 0x8 sectors per cluster), 8 KB (0x2000, 0x10 SPC),16 KB (0x4000, 0x20 SPC), 32 KB (0x8000, 0x40 SPC), 64 KB (0x10000, 0x80 SPC)

    Förutom Max File Size så förstår jag dock inte så mycket mer. Är det 4096 filer totalt som kan sparas på den interna hårddisken?
    4096 i varje mapp, samt filnamnen/mapparna har begränsningar:

    Maximum Filename Length 0x2A (42)
    Maximum Path Length 240 Characters

    Detta betyder att varje fil kan MAX bestå av 42 tecken, och varje mapp kan MAX ha 240 tecken (kan även vara så att dom räknar total path... aldrig riktigt tänkt på det...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. PSP rooten konstig!
    By Linkus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 13:09
  2. Felaktigt namnbyte på "XBEH" fil i rooten på C:?
    By orje in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 21:07
  3. Få XBMC att gå direkt till rätt mapp
    By mekholm in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-25, 16:34
  4. Games mapp
    By Vox in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-06-16, 10:13
  5. filerna i rooten!
    By JYO in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 22:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •