Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: 3k3y uppdaterar inte

Registrerade
    Nov 2013
    Respekt
    0

3k3y uppdaterar inte *Löst*

Hej,

Jag köpt ett 3k3y PHAT kort av psxcare i veckan och har nu monterat det. Jag har givetvis en phat konsol.

Nu får jag det dock inte att funka. Har läst mig tokig på forum och följt massor av olika guider hur man installerar men utan framgång.
    Det senaste jag testade var att omformatera SD kortet efter en guide på 3k3y:s officiella forum. Men återigen utan framgång.

Jag får den röda lampan att lysa samt den blåa att blinka precis som det står på visa gudier, men inget händer när jag startar ps3:an.

Försöker jag uppdatera kortet med filerna i rooten på en sticka/HDD händer ingenting. Jag kommer ingen vart eftersom ps3:an inte ger något felmeddelande eller liknande. Den enda skillnaden på konsolen nu från innan är att inget händer om jag stoppar i en skiva. Den kommer inte upp i menyn.

Kan det vara något fel på kortet? Finns ju inte så mycket fel att göra känner jag.
    Last edited by brobergd; 2013-11-20 at 22:01.

Registrerade
    Nov 2013
    Respekt
    0
    Jag fick på något sätt ordning på det genom att ominstallera SD-kortet och köra updates som flera guider visar.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    3k3y uppdateringarna behöver köras i flera steg, och har man ingen display bör man vänta i cirka 5 minuter efter att ps3:an startat upp för att vara på säkra sidan att allting gått igenom ordentligt...

Självklart ska du även ha minnet kopplat till xk3y porten (den lilla dongeln du kopplar in i en av usbportarna på maskinen) du ska självklart även ha kabeln kopplad från chippet till denna
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2013
    Respekt
    0
    Givetvis ska den in i dongeln. Jag tyckte jag gjorde rätt från början, men uppenbarligen inte.

Som sagt slutade det med att jag omformatera SD-kortet i datorn med FW 2.0, uppdaterade enligt flera guider till 2.05 och nu funkar det.

Edit: Om man inte har den lilla skärmen kan men se hur uppdateringen går genom att kolla den blå lampan bredvid power-lampan på PS3:an. När den blinkar uppdaterar den, när den slutat kan du stänga av, ta ut stickan och starta igen.

Liknande diskussioner

1. 3k3y Guide???
    By Palmen80 in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2013-10-19, 23:50
  2. 3k3y No Key help.
    By Wowerus in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2013-09-06, 07:49
  3. 3k3y
    By gustav45 in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2013-08-25, 10:36
  4. 3k3y minneskortsavspegling
    By psytroll in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2013-03-26, 13:07
  5. Problem med att listan på utdelad film/musik inte uppdaterar?
    By Jimbo64 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-01-17, 02:34

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner