Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Kan Xbox Live sabba min Jtag?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2013
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Kan Xbox Live sabba min Jtag?

    Xbox Live försöker lite nu och då att få mig att koppla upp mig mot dem, bland annat när jag kopplar upp mig mot min router via wi-fi. Jag har stoppat dem varje gång och hittills har inget hänt, men min fråga är: om de skulle lyckas nästla sig in och scanna min Xbox, skulle de kunna göra min Xbox obrukbar?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av patrik.lundgren Visa Inlägg
    Xbox Live försöker lite nu och då att få mig att koppla upp mig mot dem, bland annat när jag kopplar upp mig mot min router via wi-fi. Jag har stoppat dem varje gång och hittills har inget hänt, men min fråga är: om de skulle lyckas nästla sig in och scanna min Xbox, skulle de kunna göra min Xbox obrukbar?
    Om dom lyckas uppdatera maskinen utan att du kan förhindra det, ja... annars ska det inte vara några problem... dashlaunch har funktioner för att blockera Xbox Live DNS'erna men det är inga 100%:iga garantier även om du använder dessa...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2013
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om dom lyckas uppdatera maskinen utan att du kan förhindra det, ja... annars ska det inte vara några problem... dashlaunch har funktioner för att blockera Xbox Live DNS'erna men det är inga 100%:iga garantier även om du använder dessa...
    1. Kan jag se på något vis om jag har dashlaunch installerat?
    2. Om jag vill köra iso2god på scenereleases så bör jag alltså använda t ex exisogui för att ta bort $systemupdate-mappen, bygga om den och slutligen köra iso2god på den ombyggda iso-filen för att vara säker, även om jag skulle ha dashlaunch installerat?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. En launch.ini fil med:

    default = usb:\sökvägentillettspel\default.xex

    Startar du med ett usbminnet som har den filen och spelet startar har du definitivt Dashlaunch installerat

    Annars är det bara att starta Dashlaunch installer, den talar också om för dig om det inte är installerat

    2. Det är inte nödvändigt egentligen, men det är väl att rekomendera för att slippa risken att du av misstag uppdatera dashboarden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Guide: Uppdatera din JTAG/RGH-JTAG med xeBuild GUI 1.1 till Dashboard 2.0.14699.0
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 21:27
  2. Jtag (able) xbox 360 säljes
    By Tosca in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-22, 16:08
  3. Ny Xbox - Rensa hårddisk helt utan att sabba chip osv?
    By martinalexander in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 18:40
  4. Dåligt media, Sabba laser ??
    By zyrex in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-06, 15:10
  5. Outpost Firewall + Xbox live = Xbox Live not found
    By Kekka in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 17:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •