Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Så här installerar du spel med 3k3y 2.05 installerat

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Thumbs up Så här installerar du spel med 3k3y 2.05 installerat

    Viktigt!!! Du måste äga spelet för att få använda dig av denna guide. Jag använder enbart detta för de spel jag själv äger men inte vill använda mig av spelskivan. Slut viktigt.

    Då jag sökt massor på nätet hur man gör ISO filer av spel du har inladdat på datorn tänkte jag sammanfatta det lite kort här för att bespara dig massor med tid. Alla guider jag hittar är för 2.0 eller tidigare och sedan dess behöver du inte göra vissa steg.

    1. Ladda ner ISOtools -->http://www.3k3y.com/IsoTools/Setup.msi

    2. Installera och uppdatera.

    3. Gå in i Tools>Settings och bocka för "Do not encrypt rebuilt ISOs" om den inte redan är det.

    *. Har du en spelmapp med namnet "DUPLEX" i sig går du in i PS3_Game>USRDIR> tag bort EBOOT.BIN och ändra filen som heter EBOOT.BIN.ORG till EBOOT.BIN . Den kan ligga någon annanstans. Tex i samma mapp som PS3_Game mappen (rooten för spelet).

    4. Tryck på Tools>Identify JB Rip>Välj mappen som spelet ligger i (exempel:BLES01807-[Grand Theft Auto V])

    5. Nu letar den efter en IRD fil. Om den hittar filen trycker du på ladda ner länken. Om inte kollar du på denna sidan http://www.3k3y.com/ird_files/ om den finns där och ladda ner den. (i exemplet ovan letar du efter BLES01807)

    6. Tryck "Create ISO">välj mappen spelet ligger i (ex:BLES01807-[Grand Theft Auto V])>Välj plats att spara den färdiga filen på>Välj den nedladdade IRD filen>Sen startar tillverkningen.

    7. När den är klar ändrar du filändelsen från .dec till .iso

    8. Lägg över filen på extern HDD och följ instruktionerna i denna videon->http://www.youtube.com/watch?v=3u7jOPwx_Tg

    KLART!

    Kan inte säga att detta funkar för alla, men det funkar för mig. Har en PHAT konsol.
    Last edited by brobergd; 2013-11-21 at 16:50.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Hej!

    Testat på min 3k3y 2504 men splen vägrar starta och får 80010017
    Snälla hjälp!

    Longson

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Longson008 Visa Inlägg
    Hej!

    Testat på min 3k3y 2504 men splen vägrar starta och får 80010017
    Snälla hjälp!

    Longson
    http://k3yforums.com/viewtopic.php?f...11595&start=50 <--- hittade detta, kanske kan hjälpa dig?

    Står även här vad felet kan bero på: http://www.3k3y.com/files/5413/7667/...ser_Manual.pdf detta är alltså användarmanualen... har du testat läsa den?
    Last edited by Swizzy; 2013-12-22 at 23:16.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Testat allt men nu har jag äntlige fått igång det!

    att köra nokey krävs 2.07
    eurasias var bara i 2.05
    2504 har dåliga ritningar på sina sidor, det står lnk 1 o 2 ska vara open men på bilden visar tvärt om

    Tack för alla tipsen och här med delar jag med mig min erfarenhet.

    Longson

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    34
    Respekt
    11
    Citat Original inlägg av brobergd Visa Inlägg
    Viktigt!!! Du måste äga spelet för att få använda dig av denna guide. Jag använder enbart detta för de spel jag själv äger men inte vill använda mig av spelskivan. Slut viktigt.

    Då jag sökt massor på nätet hur man gör ISO filer av spel du har inladdat på datorn tänkte jag sammanfatta det lite kort här för att bespara dig massor med tid. Alla guider jag hittar är för 2.0 eller tidigare och sedan dess behöver du inte göra vissa steg.

    1. Ladda ner ISOtools -->http://www.3k3y.com/IsoTools/Setup.msi

    2. Installera och uppdatera.

    3. Gå in i Tools>Settings och bocka för "Do not encrypt rebuilt ISOs" om den inte redan är det.

    *. Har du en spelmapp med namnet "DUPLEX" i sig går du in i PS3_Game>USRDIR> tag bort EBOOT.BIN och ändra filen som heter EBOOT.BIN.ORG till EBOOT.BIN . Den kan ligga någon annanstans. Tex i samma mapp som PS3_Game mappen (rooten för spelet).

    4. Tryck på Tools>Identify JB Rip>Välj mappen som spelet ligger i (exempel:BLES01807-[Grand Theft Auto V])

    5. Nu letar den efter en IRD fil. Om den hittar filen trycker du på ladda ner länken. Om inte kollar du på denna sidan http://www.3k3y.com/ird_files/ om den finns där och ladda ner den. (i exemplet ovan letar du efter BLES01807)

    6. Tryck "Create ISO">välj mappen spelet ligger i (ex:BLES01807-[Grand Theft Auto V])>Välj plats att spara den färdiga filen på>Välj den nedladdade IRD filen>Sen startar tillverkningen.

    7. När den är klar ändrar du filändelsen från .dec till .iso

    8. Lägg över filen på extern HDD och följ instruktionerna i denna videon->http://www.youtube.com/watch?v=3u7jOPwx_Tg

    KLART!

    Kan inte säga att detta funkar för alla, men det funkar för mig. Har en PHAT konsol.
    Har läst att man måste patche ISOn för den original-skiva man tänker använda för att starta med. Kan inte läsa mig till att du beskrivit detta i din guide, behöver man inte göra det längre. Det gäller PS3 Phat.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av tensposter Visa Inlägg
    Har läst att man måste patche ISOn för den original-skiva man tänker använda för att starta med. Kan inte läsa mig till att du beskrivit detta i din guide, behöver man inte göra det längre. Det gäller PS3 Phat.
    Nej, det behovet försvann ganska fort. Nu kan man starta med nästan vilken skiva som helst.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    34
    Respekt
    11
    Citat Original inlägg av brobergd Visa Inlägg

    *. Har du en spelmapp med namnet "DUPLEX" i sig går du in i PS3_Game>USRDIR> tag bort EBOOT.BIN och ändra filen som heter EBOOT.BIN.ORG till EBOOT.BIN . Den kan ligga någon annanstans. Tex i samma mapp som PS3_Game mappen (rooten för spelet).
    Vad ska man göra om man har en DUPLEX-release men det inte finns någon original EBOOT.BIN att hitta?

    Eller om man har en release som inte är DUPLEX?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Då får du söka på spelets namn (och region) och försöka hitta eboot.bin från den... annars får du se om någon kompis har det spelet och kan hjälpa dig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    34
    Respekt
    11
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Då får du söka på spelets namn (och region) och försöka hitta eboot.bin från den... annars får du se om någon kompis har det spelet och kan hjälpa dig...
    Gäller det även om det INTE är en DUPLEX-release?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tensposter Visa Inlägg
    Gäller det även om det INTE är en DUPLEX-release?
    Det gäller alla releaser där eboot.bin har blivit utbytt, om det står någonting någonstans om att det är en "3.55 fix" eller dyligt (brukar även finnas i .nfo filen att dom bytt eboot.bin filen) behöver du byta ut eboot.bin för att det ska funka
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. 3k3y No Key help.
    By Wowerus in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-06, 06:49
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 01:30
  3. Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 12:36
  4. spel slutar funka efter MSdash installerat
    By pilopiraten in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-02, 18:54
  5. Spel på f: och linux installerat ???
    By CraveMan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 19:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •