Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Xk3y Reloaded

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2013
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Xk3y Reloaded

    Hejsan. Jag har en Xk3y Reloaded som jag har köpt från er hemsida. Jag har följt installationsguiden av Xk3y Manualen till punkt. Jag har lagt in min nyckel med namnet ''firmware.bin'' för jag har en Phat model. Jag Spoofade också den enligt manualen. När jag försökte komma åt mina spel som är i mappen /games i roten samt är formaterad till NTFS så kommer inget fram. Jag upptäckte sedan att när jag tryckte på ''Open tray'' så gick inte cykeln runt, den fastande på ''Close tray''. Jag hittade en guide på deras hemsida k3y som sa att han löste problemet genom att uppdatera sin Xk3y, jag la in de nysate firmware filerna från k3ys forum i min externahårddisk i roten och pluggade in den. Skärmen blev då Vit efter ett tag och frös fast sig. Jag slog av konsolen och slog på den och fick då 3RROD. Jag kopplade ut xk3y och lät endast läsaren vara inne så blev det inget RROD längre. Jag hade också innan den blev vit försökt uppdatera den med då gick Xbox 360 i gång extremt och fick två stycken RROD, jag blev då tvungen fixa SD kortet med Recovery Guiden dem har på sitt forum.

    Jag har ännu inte provat stoppat in den med xk3yn, jag tänkte först rådfråga er.

    Vad är det som gör att ''Close Tray'' cykeln inte fungerar?
    Varför blir den överhettad av att använda xk3yn?

    Jag skulle gärna vilja få den att fungera, så all hjälp är välkommen, jag svarar på de frågor som kommer så gott jag kan.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad det är som orsakar att du inte får Mixed Media Disc brukar oftast vara att xk3y'n inte hittar några spel eller inte kan kommunicera med hårddisken ordentligt av någon anledning...

    Bra fråga, det är inte något direkt vanligt... men troligen är det någonting som blir fel med strömmatningen någonstans (typ kortis) som gör att den tror att det är varmare i maskinen än vad det egentligen är...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2013
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Nu ger jag snart upp, jag har följt guiden enligt xk3y Manual. Jag har nu fått 3 RROD. Har rådfrågat på olika forum och skrivit på många IRC chattar, de flesta verkar eniga att xk3yn är defekt...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Swedsky Visa Inlägg
    Nu ger jag snart upp, jag har följt guiden enligt xk3y Manual. Jag har nu fått 3 RROD. Har rådfrågat på olika forum och skrivit på många IRC chattar, de flesta verkar eniga att xk3yn är defekt...
    De flesta vet inte vad dom snackar om också

    Xk3y'n behöver inte vara defekt för att du inte får det o funka, och RROD kan vara orsakat av vad som helst, hårdvaran, mjukvaran, något helt annat...

    Att en xk3y inte hittar din hårddisk brukar oftast vara orsakat av att man har en trasig flat kabel (eller kopplat den fel) eller att man har en inkompatibel hårddisk eller lagt filerna fel...

    RROD kan även vara orsakat av en kortslutning som sker pga man inte har isolerat chippet ordentligt...

    Mitt tips till dig: lämna in maskinen hos någon som vet vad dom håller på med och be om en felsökning, det lär vara något simpelt fel som löses på ett enkelt vis utan större kostnader...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har inte haft en enda defekt xk3y reloaded av de vi monterat i butiken, och vad jag vet bara någon enstaka xk3y över huvud taget där själva xk3y orsakat problem. Så det är väldigt liten sannolikhet att du fått en defekt xk3y reloaded.

    Har du RROD även utan din xk3y monterad?

    Vilken felkod ger din RROD?

    (Håll sync nertryckt, tryck på eject 4 ggr och räkna hur många lampor som lyser varje gång du tryck på eject)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. xk3y-s adress support@xk3y.com finns inte eligt servern.
    By MO HEX in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-21, 13:01
  2. Nero reloaded?
    By Dragonzilla in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 21:34
  3. Conker: Live and Reloaded
    By meshuggah in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-09, 02:13
  4. Conker live and reloaded fungerar ej
    By mansnet in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-26, 19:59
  5. Conker: Live and Reloaded
    By Dranshmont in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 20:36

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •